Manglende magenta på Prixma IP4000
Fra : steffendenize

Dato : 26-05-06 11:02

Hej

Min printer (Canon IP4000) løb tør for blæk så jeg købte nogle nye
patroner. Jeg ville prøve mig med nogle knap så dyre så jeg fandt
nogle kopi-nogen - sort og magenta. Printeren skriver fint sort og de
andre farver, men magenta'en udskrives ikke. Jeg har forsøgt at rense
dysehovederne (gennem medfølgende software) men lige meget hjælper
det.

Er der nogen der har nogle ideer om hvad der kan være galt og hvordan
jeg afhjælper problemet.

/Steffen

Fra : Nick

Dato : 26-05-06 12:17

"steffendenize" skrev i en meddelelse...
> [...]
>andre farver, men magenta'en udskrives ikke. Jeg har forsøgt at rense
>dysehovederne (gennem medfølgende software) men lige meget hjælper

Det har jeg også prøvet. Du skal massere patronen lidt - altså trykke på
siderne af patronen, dér hvor blækket er. Så kommer der mere blæk ind i
svampen i "rummet" ved siden af - og så virker det!

Skriv evt. til mig direkte, hvis du vil ha' mere hjælp.

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 06:38

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> svampen i "rummet" ved siden af - og så virker det!
>
> Skriv evt. til mig direkte, hvis du vil ha' mere hjælp.

Og det virker.
Hold evt. patronen, så filtet vender nedad og blækkammeret opad, så går det
lidt nemmere. (husk at hætte et stk. tape samt holde fingeren for hullet
)

mvh
Ebbe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-05-06 23:09

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
> lidt nemmere. (husk at hætte et stk. tape samt holde fingeren for hullet

Man skal også lige sikre sig, at man har fjernet den tape, som sidder
foroven på patronen og dækker for et hul.
Hvis ikke der kan komme luft ned i dette hul, så kommer der heller ikke blæk
ud.
Sluttelig kan man også lige prøve med en rensning af patronerne afsluttende
med at udskrive kontrolmønster.

Kurt