Microtek Scanner
Fra : bertsco

Dato : 24-05-06 09:59

Jeg har fået en Microtek ScanMaker E6 foræret, den har været brugt til en
Mac.
Kan man bruge den med en PC, hvad skal der til af kort, kan man få en driver
til den og så til slut, er den anstrengelserne værd.
Venlig hilsen
bertsco

Fra : Max

Dato : 24-05-06 12:14

Hej

> driver til den og så til slut, er den anstrengelserne værd.

Du skal nok have et SCSI kort for at køre med den, og hvis
du ikke kender en der vil forære dig et, ja så koster det mere
end en ny scanner der kan tilsluttes din PC direkte.

Mvh Max

Fra : bertsco

Dato : 24-05-06 16:06

> [...]
> du ikke kender en der vil forære dig et, ja så koster det mere
> end en ny scanner der kan tilsluttes din PC direkte.

Tak for et hurtigt svar.
Jeg tænkte det nok men den ser drønsmart ud og ligner noget til flere
tusind, så måske skulle jeg gå på jagt efter et scaci-kort og så kommer der
jo det med driveren.
Jeg tøver lige en tot.
Bertsco>

Fra : Max

Dato : 24-05-06 16:16

Hej

> Jeg tøver lige en tot.

Kan du vente til næste uge, ja så kan jeg kikke om
jeg evt. har et SCSI kort du kan få.

Mvh Max

Fra : bertsco

Dato : 24-05-06 16:37

> Hej

> Kan du vente til næste uge, ja så kan jeg kikke om
> jeg evt. har et SCSI kort du kan få.
>
> Mvh Max

Jeg venter gerne.
Bertsco

Fra : Max

Dato : 24-05-06 16:42

Hej

> Jeg venter gerne.

Jeg kikker og vender tilbage i næste uge.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 29-05-06 07:50

Hej bertsco

Jeg har et Adaptec AHA-1540, men det er til ISA
slot og det er jo ikke sikkert at du har sådan et i din PC.

Mvh Max

Fra : bertsco

Dato : 07-06-06 16:32

> Hej bertsco

> Jeg har et Adaptec AHA-1540, men det er til ISA
> slot og det er jo ikke sikkert at du har sådan et i din PC.
>
> Mvh Max

Jeg er nødt til at spørge lidt dumt. Hvodden ser jeg det??
Bertsco>

Fra : Max

Dato : 07-06-06 20:12

Hej bertsco

> Jeg er nødt til at spørge lidt dumt. Hvodden ser jeg det??

ISA slot findes faktisk kun på bundkort af ældre dato, så
er din computer yngre end 3-4 år, så er det nok sansynligt
at du ingen ISA-slot har, men kun PCI-slots.

ISA-slot ser således ud

http://www.kids-online.net/learn/click/details/isa2.html

PCI-slot ser således ud

http://www.kids-online.net/learn/click/details/pci2.html

Sidste link viser også en sammeligning af de 2 slot-typer.

Mvh Max

Fra : bertsco

Dato : 08-06-06 17:07

> [...]
>
> http://www.kids-online.net/learn/click/details/pci2.html
>
> Sidste link viser også en sammeligning af de 2 slot-typer.

Hej Max
Du er dog en utrolig tålmodig og flink fyr. Men ved du hvad? Nu stopper vi,
den kommer med på lossen næste gang.
Det er klart at de nye scannere kan det hele og til helt andre priser end
det denneher har kostet, til gengæld så udstråler kabinettet kvalitet som en
gl. Rolls Royce og den vejer lige så meget som en fyldt vandspand, det var
derfor jeg ville prøve at få liv i den. I forvejen har jeg en Canon 9900F så
jeg mangler ikke en scanner i huset.
Men hvad, een i hvert rum, er jo også godt.
Tak for hjælpen
Bertsco

Fra : Max

Dato : 08-06-06 19:49

Hej bertsco

> Du er dog en utrolig tålmodig og flink fyr. Men ved du hvad? Nu
> stopper vi, den kommer med på lossen næste gang.

Jeg prøver da, men det lykkes jo ikke altid.

Helt ok med at stoppe, og jeg forstår udmærket dine
overvejelser, det kan godt være at mederne udstyr er
smart og billig, men det er heller ikke andet end pop
og plastik, produkterne indeholdt mere i "gamle" dage
og var bygget til også at holde til ud i fremtiden.

Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-05-06 15:18

bertsco skrev:

> [...]
> Kan man bruge den med en PC, hvad skal der til af kort, kan man få en
> driver til den og så til slut, er den anstrengelserne værd.

Kortet koster nok intet, men kablet kan nemt koste en hund..

Kvalitetsmæssigt og tidsmæssigt er den ikke besværet værd. Dem du køber i
Aldi til 499,- slår den med mange længder på alle områder.

Dernæst er det så vidt jeg husker *ikke* en Twain scanner, så dit
scannerprogram skal understøtte den direkte. Det gør de store programmer
sikkert også, men ikke mange af de nye mindre programmer.

Claus