fejlsikret tilstand
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 22:50

Har en bærbar som opfører sig mærkeligt.

Får kun billede via et s-vhs kabel på et tv. Formodentlig er der pillet ved
noget i opsætning af skærm og opløsning.

Så snart Windows XP boot skærmen forsvinder, går skærmen i sort.

Jeg har forsøgt at starte den op i fejlsikret tilstand, men så står den bare
og tygger som en gammel 386'er, en hvid cursor står og blinker på sort
baggrund, og så kommer jeg ikke videre.

MB

Fra : Anders Pedersen

Dato : 22-05-06 09:13

MB (a) skrev:

> [...]
> og tygger som en gammel 386'er, en hvid cursor står og blinker på sort

Du har sat tvout som primær skærm
dvs. du får kun billedet på tvet ikke på den primære slærm som er
sort

Via tv billedet kan du under skærm indstillinger sætte skærmen der
er sort til at være den primære skærm og tvet som udvidet.

Fut: dk.edb.system.ms-windows
hvor spørgsmålet høre hjemme og svar herpå bringes

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 17:04

> [...]

er sort til at være den primære skærm og tvet som udvidet.

Fut: dk.edb.system.ms-windows
hvor spørgsmålet høre hjemme og svar herpå bringes

Jeg har først sidenhen fundet ovenstående nyhedsgruppe, og vil naturligvis
bruge den i fremtiden.

Jeg kan desværre ikke via tv-billedet ændre indstillinger, da både skærmen
på computeren og tv skærmen går i sort, så snart Windows XP boot logoet
forsvinder, jeg kan dog høre på lyden at den starter Windows korrekt op.

Jeg har desværre heller ikke mulighed for at starte op i fejlsikret
tilstand, hvorfor ved jeg ikke, hvis jeg trykker F8 under opstart og vælger
opstart i fejlsikret tilstand, så bliver skærmen (på tv'et) sort, på nær
cursoren som står og blinker. Der sker simplethen ikke mere.

MB

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-05-06 21:30

"MB" <software(a)hardware.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opstart i fejlsikret tilstand, så bliver skærmen (på tv'et) sort, på nær
> cursoren som står og blinker. Der sker simplethen ikke mere.

Samme sted, hvor du vælger fejlsikret tilstand, kan du vælge vga tilstand.
Prøv om det virker, og gå så ind og skift hvilken skærm, der skal være
aktiv.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 21:46

> [...]
> >

> Samme sted, hvor du vælger fejlsikret tilstand, kan du vælge vga tilstand.
> Prøv om det virker, og gå så ind og skift hvilken skærm, der skal være

Det har jeg allerede prøvet, desværre virker det heller ikke, øv.

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-06 22:07

"MB" <software(a)hardware.dk> writes:

> [...]

Hvad med menupunktet med at starte i VGA tilstand? Giver dét noget?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 14:22

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med menupunktet med at starte i VGA tilstand? Giver dét noget?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Nej, den mulighed duer heller ikke.

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-06 20:13

> Nej, den mulighed duer heller ikke.

Det lyder godt nok som om du skal til at boote på din XP-CD og ind at
fjerne din grafikkortdriver, så XP vil gentsallere dne.

Har du eventuelt mulighed for at sætte et ekstra grafikkort i, så du
kan lave operationen?

--
Thorbjørn Ravn Andersen