booter lige pludselig ?
Fra : Brother Tuck

Dato : 17-05-06 18:20

Min ven har en færdigkøbt (no name) PC. Den begyndte lige pludselig at boote
uden han havde bedt om det. Det er mest når han ser mpg siger han. Jeg har
så formateret og installeret alt på ny. Alle nye opdateringer er hentet.
DEN GØR DET SKU STADIG ! - hvad kan være galt ? - hav du evt. en løsning
? (ja jeg har skal også opdateret bios'en)

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-05-06 18:30

Brother Tuck wrote:
> Min ven har en færdigkøbt (no name) PC. Den begyndte lige pludselig
> at boote uden han havde bedt om det. Det er mest når han ser mpg
> siger han. Jeg

Lyder som om at det måske kunne være dårlig køling af CPU'en......

Det passer med at den gør det, når den skal arbejde hårdt.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Jens G

Dato : 17-05-06 18:52

Enig.
Køleren er sikkert fyldt med støv.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Brother Tuck

Dato : 17-05-06 18:44

jeg har selv tænkt det samme, men der er ikke noget at se på cpuen/køleren.
Temperaturen aflæst i biosen siger heller ikke noget vildt (kan ikke lige
huske hvor varm den var)

Fra : MRN

Dato : 18-05-06 22:11

> jeg har selv tænkt det samme, men der er ikke noget at se på cpuen/køleren.
> Temperaturen aflæst i biosen siger heller ikke noget vildt (kan ikke lige
> huske hvor varm den var)

Temp aflæst i bios kan ikke rigtig bruges, da cpu ikke er "presset",
når den kun skal køre bios programmet...

Prøv istedet en temp. måler til Windows, og sæt computeren på arbejde,
og se hvor varm den bliver...
F.eks. Motherboard Monitor:

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7309,RSS,RSS,00.asp

Mvh