Hvordan ser denne ud?
Fra : Peter Christiansen

Dato : 14-05-06 17:27

Hej alle i kloge.
Er lige ved at flække en pc sammen til mig selv, som har et budget på 3500
+/- et par hundrede.
Jeg skal primært bruge den til surfing, lettere musik og video redigering.
Er der noget gang i den som jeg har sammensat, og kan delene samarbejde?

Intel Desktop Board D915GAVL 850,-
Pentium 4 640 3.2 GHz 1529,-
Kingston ValueRAM 2 x 512 MB 619,-
Hitachi DeskStar T7K250 160 GB 484,-
I alt 3482,-

Kom gerne med bud på en evt. bedre/hurtigere løsning. Har i forvejen diverse
brændere, strømforsyning, kabinet.

Hilsen Peter

Fra : Rander

Dato : 15-05-06 13:44

Sun, 14 May 2006 18:27:09 +0200 brugte Peter Christiansen 21 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

> [...]
>Er der noget gang i den som jeg har sammensat, og kan delene samarbejde?

310831    Asus A8N5X, nForce4, GLAN, S939          525,00
420571   Seagate NL35 250GB, 8MB, SATA300       685,00
320933   AMD Athlon64 3500+, S939, BOX, Venice      1.545,00
350891   Kingston DDR400, 2x512 MB, CAS 3       676,00

Ialt                     3.341,00

Da du også skal bruge den til videredigering vil jeg dog stærkt anbefale
dig at finde 500,- mere et sted og skifte rammen ud med

350892   Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3      1.298,00

Så bliver total-prisen 4.053, men det er så absolut noget du kan mærke når
du redigerer!

Ovenstående er i øvrigt fundet på http://shg.dk - som du sikkert kan gætte
er de første tal varenumre.

Og nej, jeg har ingen tilknytning til SHG, andet end at jeg har handlet med
dem flere gange og aldrig været utilfreds.
http://rander.dk (finally up again!)

Føreren af den anden vogn forsvandt straks efter for at tage på
ferie på Bahama-øerne med et brækket ben. (Skadesanmeldelse)

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 15-05-06 14:07

Kan kun tilslutte mig Rander hvad angår RAM.
Herudover bør du også, såfremt du skal redigere meget video, overveje en
ekstra
harddisk (som du tilslutter en anden bus end den primære).
Hvis økonomien skal bestemme, så ville jeg personligt foretrække den ekstra
disk fremfor 2 GB RAM.
Vær også opmærksom på, at du kan løbe ind i begrænsninger ydelsesmæssigt,
når du redigerer video, såfremt du vil nøjes med onboard grafik. Men prøv...
du kan jo altid købe et grafikkort senere.
Godt du vælger Intel bundkort. De er måske ikke de allerhurtigste, til
gengæld er det nok de mest stabile.
Hvis du vil importere video fra kamera, så vær opmærksom på, at det valgte
bundkort ikke har Firewire.
(Jo, USB kan bruges, men hastigheden her begrænses af, hvad du ellers har
tilsluttet af USB enheder).

Lars