Bundkort med 2 cpu ??
Fra : Jim

Dato : 13-05-06 22:43

Hej NG

Jeg ved ik om i her kan hjælpe mig med forslag til bundkort den kan kører
med 2 x dual core amd cpu'er
(hvis de er til at fremskaffe for almindelige mennesker..

Håber i har gode idéer...

Fra : Lars Mortensen

Dato : 14-05-06 12:37

> Jeg ved ik om i her kan hjælpe mig med forslag til bundkort den kan kører
> med 2 x dual core amd cpu'er
> (hvis de er til at fremskaffe for almindelige mennesker..
>
> Håber i har gode idéer...

http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=3

Lars

Fra : Jim

Dato : 16-05-06 17:16

Ved ik om det link kun SKULLE vise edbprisers søgning. men det var hvad der
vises ved klik, og der har jeg søgt, den finder intet ved valg af

cpu type: Amd x2
antal processorer: 2

derfor kom jeg jo her efter hjælp.

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 15-05-06 08:42

"Jim" <migselv_6@msn.dk> wrote in

> Jeg ved ik om i her kan hjælpe mig med forslag til bundkort den kan kører
> med 2 x dual core amd cpu'er
> (hvis de er til at fremskaffe for almindelige mennesker..

Det kan du godt, dog kender jeg ikke til noget bundkort der kan tage to
Athlon64 X2 til socket 939.

I stedet er det AMD Opteron (socket 940) du skal kigge efter bundkort til.
Dual CPU bundkort til socket 940 fås fra omkring 1500 og op til mange mange
penge :)

Tyan plejer at være det lækreste mærke inden for dual cpu motherboards -
jeg har dog ikke selv haft et til opteron så jeg kan ikke lige anbefale et
specifikt af slagsen.

Da socket 940 mest er beregnet på serverbrug er der dog ikke ret mange
lækre bundkort med PCI-e x16 understøttelse, så hvis du vil spille og have
de nyeste grafikkort skal du nok være parat til at betale en hel del mere
sammenlignet med et board der "kun" har AGP.

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-05-06 11:56

Jim wrote:
> Jeg ved ik om i her kan hjælpe mig med forslag til bundkort den kan kører
> med 2 x dual core amd cpu'er
> (hvis de er til at fremskaffe for almindelige mennesker..
> Håber i har gode idéer...

Fx.
Bundkort: MSI K8N Master2-FAR      2300,-
CPUer: 2x Opteron 270 (2GHz)      7300,- (samlet)
RAM: 2x2gig ECC DDR         4500,- (samlet)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Rado

Dato : 15-05-06 16:46

On Sat, 13 May 2006 23:42:48 +0200, "Jim" <migselv_6@msn.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Jeg ved ik om i her kan hjælpe mig med forslag til bundkort den kan kører
>med 2 x dual core amd cpu'er
>(hvis de er til at fremskaffe for almindelige mennesker..

Ellers må du jo prøve i afdelingen for ualmindelige mennesker ;)

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung