Nyt ram
Fra : Lars

Dato : 12-05-06 17:36

Hej,

I min cpu har jeg 256 mb. ram.

Jeg har købt 2x512 mb. ramklodser
Forhandleren har tjekket, at det er det rigtige ram til min pc.

Kan jeg bare skifte min eksisterende ramklods og sætte den anden ramklods
ind også og så er det det??

Det jeg mener er vel om der er noget jeg skal ændre i pcen, nu jeg sætter
noget mere ram ind,
eller om jeg bare kan starte maskinen op som normalt, og så arbejder den som
normalt bare hurtigere.

Mvh Lars

Fra : Hagar

Dato : 12-05-06 18:40

"Lars" <hmmmm@nonono.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget mere ram ind,
> eller om jeg bare kan starte maskinen op som normalt, og så arbejder den

Når du er sikker på det er det rigtige du har købt, så sætter du dem bare i
maskinen, så kører det. Lig lige mærke til de hakker der er, de skal passe
ned i soklen.

Hagar

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-05-06 19:37

Lars wrote:

> Jeg har købt 2x512 mb. ramklodser
> Forhandleren har tjekket, at det er det rigtige ram til min pc.
>
> Kan jeg bare skifte min eksisterende ramklods og sætte den anden ramklods
> ind også og så er det det??

Ja.
Husk endelig at slukke maskinen helt. Sørg for at strømstikket er fjernet
fra maskinen. Vær sikker på at RAM'en kommer helt i bund (klipsene i siden
skal falde i hak).

--
Mvh. Lars

Fra : Henning

Dato : 13-05-06 08:26

On Fri, 12 May 2006 20:37:06 +0200, Lars Jørgensen <no@email.invalid>
wrote:

> [...]
>fra maskinen. Vær sikker på at RAM'en kommer helt i bund (klipsene i siden

Husk også at fortælle WIndows, at der er monteret mere ram (swapfilens
størrelse skal ændres, den gør det ikke automatisk.)

Fra : Lars

Dato : 13-05-06 10:22

> Husk også at fortælle WIndows, at der er monteret mere ram (swapfilens
> størrelse skal ændres, den gør det ikke automatisk.)

Hvor kan jeg gøre det? Og hvad er en swapfil?

Tak for hjælpen.

Fra : Lars

Dato : 13-05-06 10:21

> [...]
> fra maskinen. Vær sikker på at RAM'en kommer helt i bund (klipsene i siden

Ok, tak for info.

Fra : Lars Mortensen

Dato : 13-05-06 10:48

Hvis der er ledige sokler til det, så kan du både bruge de gamle og de nye.

Men husk nu den rette håndtering!:
Undgå at røre kobberbaner og kredsløb.
Hold på modulernes sider.
Det er ganske vigtigt pga. statisk elektricitet!
Når låget er taget af maskinen, så sørg for at holde den ene hånd på
strømforsyningen (den kasse, hvori strømstikket sidder) og monter med den
anden.
(For at udligne evt. potentiel elektrisk forskel).

Lars