Virker dette
Fra : Peter Christiansen

Dato : 09-05-06 08:00

Hej alle kloge
Ville lige høre om disse dele kan køre sammen. Kan det i så fald holde til
Windows XP. Pc'en skal bruges til kontorbrug, mail, internet og fremvisning
af digitale billeder samt små digitale videoklip. Har i forvejen diverse
cd-rom drev samt kabinet m.m.

Hilsen Peter

Pic
Vælg
Antal
Vare
Pris
Ændring
I alt

ASRock P4VM800
269 kr.
0,00 %
269 kr.

Celeron D 335 2.8 GHz
381 kr.
0,00 %
381 kr.

Kingston ValueRAM 1 x 512 MB
279 kr.
0,00 %
279 kr.

Seagate Barracuda 7200.7 80 GB
358 kr.
0,00 %
358 kr.

Fra : Peter Christiansen

Dato : 09-05-06 08:01

"Peter Christiansen" <mcfly2go@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremvisning af digitale billeder samt små digitale videoklip. Har i
> forvejen diverse cd-rom drev samt kabinet m.m.

Beklager opstillingen.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 09-05-06 08:18

Umiddelbart ser det jo nogenlunde fornuftigt ud, men noget mere ram, ville
da klæde maskinen.

/Ole

Fra : Privat

Dato : 09-05-06 10:14

Siger som Ole (6000)

En stang mere ram, og så er den ok.

Mange vil sikkert skrive at du skal købe en anden cpu osv., men hold du dig
til det du vil.

Fra : Privat

Dato : 09-05-06 10:14

Siger som Ole (6000)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-06 17:04

Hej Peter Christiansen, du skrev i dk.edb.hardware:

> Pc'en skal bruges til kontorbrug, mail, internet og fremvisning af
> digitale billeder samt små digitale videoklip.

Jeg bruger min egen til det samme (plus en del mere men det gør du
sikkert også) og har kun 512 MB i. Jeg har aldrig haft problemer med
for lidt RAM.

Køre man ikke rigtig tunge programmer (a la en nyere Photoshop med
meget store og indviklede grafikfiler, videoredigering af fyldige film
etc.) og ellers bruger separat RAM til grafikkortet er 512 MB efter min
erfaring rigeligt. Desuden bliver RAM næppe dyrere med tiden, og det er
enkelt at smide en ekstra klods i.

Når Windows er friskstartet og lige har haft nogle minutter til at
sortere i (hvilket Windows gør uden brugeren bemærker noget), er der
ca. 360 MB fri RAM hos mig.

Når maskinen har arbejdet en dags tid og en del læsset i kassen, har
jeg kun en gang eller to oplevet under 300 MB RAM fri (når ingen
programmer kører udover dem, der startes med Windows). Den eller de
gange var det omkring 290 MB fri, forstås.

Typisk kommer den ikke under ca. 320 MB fri RAM.

Det skal siges, at jeg ikke er en masse unødvendigt gejl kørende i
baggrunden, ligesom jeg bruger "klassisk look" etc.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Peter Christiansen

Dato : 09-05-06 19:03

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det skal siges, at jeg ikke er en masse unødvendigt gejl kørende i
> baggrunden, ligesom jeg bruger "klassisk look" etc.

Tak for alle svarerende.

Hilsen Peter

Fra : Lars Mortensen

Dato : 09-05-06 19:30

> [...]
> fremvisning af digitale billeder samt små digitale videoklip. Har i
> forvejen diverse cd-rom drev samt kabinet m.m.

Eneste indvending jeg har, er bundkortet.
Og nu starter jeg muligvis en større diskussion... Der er nemlig mange og
meget delte meninger om dette.
Bundkortet er med VIA chipset og jeg har aldrig haft specielt gode
erfaringer med VIA.
Det er jo et billigt kort, så forstår såmænd dit valg, udfra en økonomisk
betragtning.
Selv har jeg den holdning/indstilling, at stabilitet er vigtigst og derfor
vælger jeg altid kort med Intel chipset.
Jeg har meget gode erfaringer med Intel bundkort og det samme med Aopen.
Erfaringer høstet dels fra eget brug men også professionelt qua mit job.
Desuden er jeg mildt sagt ikke imponeret af VIAs onboard grafik.
Så gør dig selv den tjeneste at ofre et par hundrede mere på et fornuftigt
bundkort.
Hvad RAM angår, vil jeg give Rudi ret, 512 MB er rigeligt til dit brug og
det er nemt at opgradere.

Lars