Pixma IP4000R
Fra : Henrik

Dato : 04-05-06 18:47

Har ovenstående printer som er begyndt at skrive meget grønligt, har ellers
fyldte patroner i og lavet gentagne rensninger men det ser ud til at der
mangler en eller flere farver, er der nogen der evt. kan fortælle mig
hvilken farve/farver der skal skiftes.

Henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 04-05-06 18:50

Den Thu, 4 May 2006 19:47:29 +0200 skrev Henrik:
> [...]
> fyldte patroner i og lavet gentagne rensninger men det ser ud til at der
> mangler en eller flere farver, er der nogen der evt. kan fortælle mig

Grøn er gul + blå, så det må være den magenta der ikke giver noget.
I hvert fald hvis vi snakker om CMYK, og ikke en med 6-7 eller flere
patroner.

Mvh
Kent

Fra : Henrik

Dato : 04-05-06 20:23

Takker det virkede, skiftede magenta, rensede dyser så kørte den igen.

Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-05-06 21:14

"Henrik" <stapelfeldt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Takker det virkede, skiftede magenta, rensede dyser så kørte den igen.

Samme sted hvor du vælger at rense dyser, kan du lave en dysetest, hvor du
kan få den til at udskrive hver farve for sig. Så ville du også have set, at
der manglede Magenta.
Sluttelig må der være noget galt, idet den selv skal fortælle dig, når en af
patronerne er ved at være tom.

Kurt

Fra : Kent Friis

Dato : 04-05-06 21:16

Den Thu, 4 May 2006 22:13:50 +0200 skrev Kurt B. Andersen:

> [...]
> der manglede Magenta.
> Sluttelig må der være noget galt, idet den selv skal fortælle dig, når en af

Der stod der var fyldte patroner i. Kan "tom-detectoren" registrere
hvis fx farven er størknet i patronen?

Mvh
Kent

Fra : Henrik

Dato : 04-05-06 22:39

Hej

Megenta patronen var faktisk helt ny, tror den var størknet i bundproppen så
der ikke kunne komme noget ud.
Testarket viste rigtigt nok ingen røde striber, der var grønlige.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 10:34

> [...]

> der ikke kunne komme noget ud.
> Testarket viste rigtigt nok ingen røde striber, der var grønlige.

Jeg har før med held "masseret" liv i sådan en stædig patron. Patronen
vendes, så filtet vender nedad, beholder opad, og så presses/slippes
beholderen nogle gange, så man får "malket" blæk ned i filten.

mvh
Ebbe