Max for 4000,-
Fra : Søren Pedersen

Dato : 01-05-06 18:17

Jeg er på jagt efter det bedste køb til 4000,-, og er faldet for denneher:
http://topdata.dk/product.asp?product=2718&sub=137 .
"Øvelsen" går kort og godt ud på at finde det bedste køb til max 4000,-. Alt
incl.

Maskinen skal bruges til lektier, intetnet og spil. Hvad spil angå er jeg på
det rene med at det ikke bliver nogen ræser, men som sagt: Det bedste køb
til 4000,-, alt incl. Det eneste krav der stilles er, at skærmen er en 17"
TFT. Den må meget gerne være lidt billigere, så der er plads til trådløst
tastatur / mus, og evt noget joystick / rat og pedaler.

Mvh
Søren

Fra : Hagar

Dato : 01-05-06 18:35

"Søren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 17" TFT. Den må meget gerne være lidt billigere, så der er plads til
> trådløst tastatur / mus, og evt noget joystick / rat og pedaler.

Du kan starte med at kigge her, der er nogle stykker at vælge mellem.
http://makeashorterlink.com/?E2A621B0D

Hagar

Fra : Søren Pedersen

Dato : 01-05-06 19:23

> Du kan starte med at kigge her, der er nogle stykker at vælge mellem.
> http://makeashorterlink.com/?E2A621B0D
>
> Hagar
Okæ....Og hvilken er så det bedste køb til 4000,- Det er jo lissom der der
er sp. Ikk ?
Men lad mig komme med årsagen til mit sp: Jeg kender ikke nok til de forsk.
proc. typer til at kunne vudere hvilken der giver bedst ydelse for pengene,
sammenholdt med resten af systemet. Jeg er i bund og grund forvirret over
alle processortyperne (fx. Celeron D). Og jeg aner ikke hvilken ydelse der
er imellem onboard, onboard PCI-E grafik i forhold til et "rigtigt"
grafikkort.

Mvh
Søren

Fra : Hagar

Dato : 01-05-06 19:56

> [...]
> forvirret over alle processortyperne (fx. Celeron D). Og jeg aner ikke
> hvilken ydelse der er imellem onboard, onboard PCI-E grafik i forhold til

Problemet er dine krav, du vil have det hele for ingenting
Du får ikke meget af en spillemaskine for 4000.-, og slet ikke med skærm i
regnet prisen. Typisk er det med et grafikkort indbygget i bundkortet, og
det skal så dele ram med resten af systemet. Hvis det bare var en
kontormaskine, så vil jeg sige din pris er ok.
De fleste der skal have en computer til spil i dag, de vælger en amd64, jeg
selv bruger min maskine til lidt af hvert, jeg har en ældre P4 2.8 D cpu, og
jeg syntes den klare det ok, jeg spiller så heller ikke de nyeste spil. Men
min har da kostet væsentligt mere end 4000.- og det uden skærm. Hvis du skal
finde noget rimeligt til de 4000.- så vil jeg da give dig det råd at købe
brugt, der kan du få meget for pengene.
Hvis du vil have nyt, så skal der nok lidt mere til, du kan se en rimelig
maskine her http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375503 og så skal
der en skærm til.

Hagar

Fra : Søren Pedersen

Dato : 01-05-06 20:57

> [...]
> råd at købe brugt, der kan du få meget for pengene.
> Hvis du vil have nyt, så skal der nok lidt mere til, du kan se en rimelig

Det er ikke en gamer jeg er ude efter....Så kunne jeg såmænd bruger 4000,-
på grafikkortet alene.
Sagen er, at knægten ( på 8 år) skal have en pc, og jeg har sat en grænse på
max 4000,- alt incl. De spil han pt. spiller klares sagtens på et onboard.
Hvis der så er et PCI-E slot til senere udvidelse er det bare fint.
Brugt er også ok, men så skal det være en mærkevare pc der ikke er pillet i.

Mvh
Søren

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 01-05-06 23:53

"Søren Pedersen" <smp@munchweb.dk> wrote in

> [...]
> skærmen er en 17" TFT. Den må meget gerne være lidt billigere, så der
> er plads til trådløst tastatur / mus, og evt noget joystick / rat og

Dell har pt tilbud på Dimension 3100 incl 19" LCD til 3815,- incl moms og
levering. E-value kode: DKDHSONL-d04316:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q1_W12_di
men_3100_d04316?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
Hvis du klikker Konfigurer og køb skal du nede under Udvidede servicepakker
vælge 1 års collect and return i stedet for de 3 år som siden vælger for
dig (de 3 års at home service lægger nemlig 1100 oven i prisen)

For en merpris på 268kr får du et trådløst tastatur og mus i stedet for
ledningsudgaverne af ditto.

Umiddelbart vil jeg sige at det er et absolut glimrende system til knægten
de kommende år. Men den opfylder selvfølgelig ikke dit krav om at skærmen
skal være 17".

Mvh.
Flemming
--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 02-05-06 00:04

"Flemming Joensson (8520)" <flemming@joensson.invalid> wrote in

> [...]

Jeg kom lige til at se at der ingen Windows følger med til det første
system - så det skal du jo lægge oveni - ca. 600kr koster en Windows XP
home licens.

> [...]
>
> http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q1_W1
> 2_di men_3100_d04316?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Prisen på dell tilbudet er inkl en Windows XP Home - til gengæld er en
Dimension 3100 ikke voldsom nem at udvide senere hen når knægten vil game
da der ikke er AGP og kun en PCI-e x1 slot. Så det eneste man kan udvide i
Dimension 3100 er RAM, CPU og HD - grafikkortet kan ikke udvides med mindre
man skifter bundkortet...

Så må du jo vælge hvad du helst vil have :)

/flemming
--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Henning

Dato : 03-05-06 13:40

On Mon, 1 May 2006 19:16:50 +0200, "Søren Pedersen" <smp@munchweb.dk>
wrote:

> [...]
>TFT. Den må meget gerne være lidt billigere, så der er plads til trådløst
>tastatur / mus, og evt noget joystick / rat og pedaler.

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/desktops?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
- en Dimension 3100 incl. 19" fladskærm, telefonsupport og sidst men
ikke mindst; originalt software!