inspiron 630m
Fra : (-Peter-)

Dato : 29-04-06 19:06

Hej..

har tænkt på at købe dells inspiron 630m, som koster lige over 6000..

er der nogen der kender til denne, eller evt. har alternative pc'er jeg
bør se på?

/peter

Fra : Henning

Dato : 29-04-06 19:36

On Sat, 29 Apr 2006 20:05:57 +0200, "(-Peter-)"
<garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

>Hej..
>
>har tænkt på at købe dells inspiron 630m, som koster lige over 6000..
>
>er der nogen der kender til denne,
Ja, lækker pc, specielt på grund af deres Dell Media Direct,
>eller evt. har alternative pc'er jeg bør se på?
Nope, ikke til den pris.

Fra : (-Peter-)

Dato : 29-04-06 19:37

Henning skrev:

> Ja, lækker pc, specielt på grund af deres Dell Media Direct,
> Nope, ikke til den pris.

hvad er dette media direct?

/peter

Fra : Henning

Dato : 29-04-06 21:12

On Sat, 29 Apr 2006 20:37:20 +0200, "(-Peter-)"
<garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

>hvad er dette media direct?

Du tænder maskinen fra en af de specielle media-knapper på fronten.
Dermed aktiverer du en speciel Windows XP-partition, hvorfra der kun
er læserettigheder til multimediafiler på maskinen. Bruges når ungerne
skal se DVD-film, når maskinen skal fungere som juke-box o.a., hvor
pilfingre ikke kan komme til at slette filer eller ændre i Windows
overhovedet Maskinen starter væsentlig hurtigere op end normalt,
idet der kun loades media-filer, er derfor klar til film o.a. på 20
sekunder.

Fra : (-Peter-)

Dato : 29-04-06 21:19

> [...]
> overhovedet Maskinen starter væsentlig hurtigere op end normalt,
> idet der kun loades media-filer, er derfor klar til film o.a. på 20
det kræver vel den specielle windows ikke sandt??

/peter

Fra : Henning

Dato : 29-04-06 21:23

On Sat, 29 Apr 2006 22:18:37 +0200, "(-Peter-)"

>det kræver vel den specielle windows ikke sandt??

Nope, det er en almindelig "barberet" Windows XP. Den er installeret
som standard.