Ny Sata II disk og Windows XP
Fra : Jørgen Lyng

Dato : 27-04-06 20:01

Jeg har lige modtaget en ny computer i dag, bestående af
bl.a.:

Asus A8R-MVP
Seagate 250 GB Sata II disk

Der står på min Windows XP installations skive at den
også indeholder Service pack 2.

Er det nødvendigt med en driver for at kunne installere
på Sata II disken?

Der fulgte drivere med til bundkortet, men ikke nogen der
ser ud til at dække over Sata II diske.

Jeg har også kigget på Seagate's hjemmeside men her fandt jeg
heller ikke nogen driver til formålet.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-04-06 20:05

On Thu, 27 Apr 2006 21:01:09 +0200, Jørgen Lyng wrote:

> Er det nødvendigt med en driver for at kunne installere
> på Sata II disken?

Måske, måske ikke. Min stationære har jeg lige puttet SATA i og der
skulle ikke drivere til WinXP, men min bærbare ville ikke uden drivere
(hvilket blev gjort ualmindelig besværlig ved at den ikke havde
floppydrev)

--
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Dr. Phil

Dato : 27-04-06 20:10

"Jørgen Lyng" <nospam@zpost4660.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser ud til at dække over Sata II diske.
>
> Jeg har også kigget på Seagate's hjemmeside men her fandt jeg

Min WD 250 GB SATAII HD skal bruge drivere under XP install.
Den skriver at der ikke findes en HD eller man skal vælge 3.parts programmer
for at få hul igennem (såd´n løst formuleret)
De ligger på cd´en med alle drivere til bundkortet hos mig,med forklaring på
hvordan de overføres til diskette.

Hvilket bundkort er det??

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 27-04-06 20:39

Dr. Phil skrev:

> [...]
>for at få hul igennem (såd´n løst formuleret)
>De ligger på cd´en med alle drivere til bundkortet hos mig,med forklaring på

Det er et Asus A8R-MVP og jeg har en cd med drivere til bundkortet,
men jeg kan ikke se hvilke der har med understøttelse af Sata at
gøre.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 27-04-06 20:57

Dr. Phil skrev:

> [...]
>for at få hul igennem (såd´n løst formuleret)
>De ligger på cd´en med alle drivere til bundkortet hos mig,med forklaring på

Jeg tror jeg har fundet driverne nu.

Jeg fandt 3 filer som lå i dette katalog:

I:\Drivers\Chipset\ULi\Disk\WIN_XP

ULISATA.INF
m5288.sys
coin5288.dll