Harddisk og varme
Fra : Hagar

Dato : 26-04-06 16:03

Hej i gruppen

Hvad sker der med en harddisk når den bliver varm ?

Jeg har en usb harddisk som ind i mellem bliver varm, og lige med et får jeg
besked på at drevet kun kan bruges efter en lowlevel formatering. Piller jeg
den så fra, og lader den køle af, så er alt ved det gamle, den kan bruges
ganske normalt. Det er dog ikke noget der sker ofte, men hvad sker der
på/inden i disken når den bliver varm ?

Jeg kan forestille mig den måske er ved at være træt, det er en lidt ældre
sag af en 80 Gb Maxtor.

Hagar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-04-06 16:34

On Wed, 26 Apr 2006 17:02:57 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>på/inden i disken når den bliver varm ?
>
>Jeg kan forestille mig den måske er ved at være træt, det er en lidt ældre

Du har ret - Disken er døende...

Om det primære problem så er lejet på den roterende disk der løber
varm, eller om elektronikken er syg er for så vidt ligegyldigt.

Livet er for kort til dårlige harddiske - Ud til højre med den.....

Fra : Hagar

Dato : 26-04-06 16:58

> [...]
> varm, eller om elektronikken er syg er for så vidt ligegyldigt.
>
> Livet er for kort til dårlige harddiske - Ud til højre med den.....

Nu havde jeg håbet på en meget sympatisk og psykologisk rigtig forklaring

Nu har den disk fulgt mig så længe, og så vil du have jeg bare skal smide
den ud til højre, jeg er nedtrygt lige nu

Hagar

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-04-06 17:31

On Wed, 26 Apr 2006 17:02:57 +0200, Hagar wrote:

> Hvad sker der med en harddisk når den bliver varm ?

Varmen skaber en udvidelse, og dermed skal drevet lave en "re-kalibrering"
for at kunne hitte ud af det.

> Jeg har en usb harddisk som ind i mellem bliver varm, og lige med et får jeg
> besked på at drevet kun kan bruges efter en lowlevel formatering. Piller jeg

Det forstår jeg ikke, det lyder som om den kalibrering rent faktisk ikke
sker på dit drev. Jeg har ikke så meget forstand på eksterne drev da
jeg ikke selv bruger det, så om der er specielle forhold i den
forbindelse ved jeg ikke.

--
http://www.last.fm/user/front243/