strømforsyning til pci expres ?
Fra : not@home.com

Dato : 24-04-06 16:55

hej skal man bruge en special strømforsyning til pci expres, ? er der
nogle speciale stik der skal bruges til sådan et bundkort ? eller er
det speciale stik til grafikkortet ?

hvis ja kan man så få adaptere til en almindelig strømforsyning ?

Fra : Hans

Dato : 24-04-06 20:06

not@home.com wrote:
> hej skal man bruge en special strømforsyning til pci expres, ? er der
> nogle speciale stik der skal bruges til sådan et bundkort ? eller er
> det speciale stik til grafikkortet ?

Ja - Den skal være forsynet med de specielle 6-polede stik til brug sammen
med hurtige grafikkort. Stikket ligner det 4-polede ATX stik, blot med 6
poler.

Du kan se et eksempel her på stik og fatning:

http://www.highpowersupply.com/accessories/PCIX6PIN.jpg

http://images.anandtech.com/reviews/shows/computex/2004/nv45update/powerconnector.jpg

> hvis ja kan man så få adaptere til en almindelig strømforsyning ?

Den følger normalt med grafikkortet, hvis din PSU ikke har det 6-polede
stik.

Hans

Fra : Hans

Dato : 24-04-06 20:12

Hans wrote:

> Du kan se et eksempel her på stik og fatning:

Det forrige link virkede ikke, så her kommer et bedre af fatningen på
grafikkortet:

http://www.avault.com/hardware/images/xfxgtx51211t.jpg

Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-04-06 12:55

Hans wrote:
> Ja - Den skal være forsynet med de specielle 6-polede stik til brug sammen
> med hurtige grafikkort. Stikket ligner det 4-polede ATX stik, blot med 6
> poler.

Der medfølger typisk en converter til grafikkort, der laver 2
normale molex om til et 6-polet PCI-Express stik.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : N/A

Dato : 26-04-06 06:48

Fra : not@home.com

Dato : 26-04-06 06:48

ok det er også fordi at jeg skulle købe en strømforsyning til en ven
som er ved at samle en computer, og vi stødte så på denne tekst under
beskrivelsen af en strømforsyning (Strøm, 6-pin PCI Express /)

? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=200401

og så blev jeg helt i tvivl så han bestilte den istedet for den der
var lidt billigere magen til min som jeg jo bruger på mit agp-system