Max længde på RS232(seriel)?
Fra : Lomito

Dato : 22-04-06 16:24

Hvad kan max længden være på et serielt RS232 kabel?
Anyone?

Lomito

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-06 16:34

"Lomito" <lomito@(FJERNES)sol.dk> wrote in message
> Hvad kan max længden være på et serielt RS232 kabel?
> Anyone?

Vistnok omkring 1Km har jeg vist hørt noget om, så længe signalerne er
parsnoret.

Fra : Flemming

Dato : 22-04-06 17:03

Bjarke Hansen wrote:

> Vistnok omkring 1Km har jeg vist hørt noget om, så længe signalerne er
> parsnoret.

Kommer nok også an på hvilken hastighed man ønsker at køre med ?

Mvh. Flemming

Fra : Hauge

Dato : 22-04-06 17:21

Hej
Bjarke Hansen wrote:
> Vistnok omkring 1Km har jeg vist hørt noget om, så længe signalerne er
> parsnoret.

Så overholder det vist ikke RS232 standarden, og hedder så noget andet..
At man så kan lave det om til RS485 eller lign., og at de data man sender
stadig er de samme, ændrer ikke ved at det ikke er RS232 mere.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060422162103@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Hauge

Dato : 22-04-06 17:20

Hej
Lomito wrote:
> Hvad kan max længden være på et serielt RS232 kabel?
> Anyone?

http://www.lammertbies.nl/comm/info/RS-232_specs.html

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060422161934@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Nick

Dato : 25-04-06 05:53

"Lomito" <lomito@(FJERNES)sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan max længden være på et serielt RS232 kabel?

Du kan bare smide en booster på. (www.danbit.dk)

/Nick