tilslutning af printer genmen tcp/ip
Fra : Keld Petersen

Dato : 21-04-06 07:57

--
jeg har en hp4550 laserprinter som jeg vil tilslutte
til min com via tcp/ip, men computeren kan ikke finde den,
hvordan skal jeg gøre ?? jeg bruger xp home.
ps. er det muligt at printe trådløst via router.
jeg har brugt mange timer på at løse det
håber på svar.
hilsen keld

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 21-04-06 09:04

Keld Petersen <keldp@CY31Mtdcadsl.dk> (slet CY31M) den 21. april 2006 kl.
08:57 +0100 skrev:
> [...]
>hvordan skal jeg gøre ?? jeg bruger xp home.
>ps. er det muligt at printe trådløst via router.
>jeg har brugt mange timer på at løse det

Prøv at fjerne driveren helt, hente den nyeste på www.hp.dk og starte helt
forfra. Det var den eneste måde, hvorpå jeg kunne få det til at fungere
med en andet HP-model.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Esben

Dato : 22-04-06 01:42

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at fjerne driveren helt, hente den nyeste på www.hp.dk og starte helt
> forfra. Det var den eneste måde, hvorpå jeg kunne få det til at fungere
> med en andet HP-model.

Det er nu ret sjældent nødvendigt med PCL/PS-printere som her.

--
Esben

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-04-06 11:59

"Keld Petersen (slet CY31M)" <keldp@CY31Mtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> --
> jeg har en hp4550 laserprinter som jeg vil tilslutte
> til min com via tcp/ip, men computeren kan ikke finde den,
> hvordan skal jeg gøre ??

Har du givet printeren en IP adresse der passer til dit netværk?
Altså indstillet IP'en via printerens display eller sat den op til
DHCP så den får tildelt en adresse fra eks. din router hvis du
har en såden.
Hvis ikke dens adresse passer til dit eget netværk får du ikke fat
i den.
--
Peter J

Fra : JK

Dato : 21-04-06 14:02

On 21 Apr 2006 06:57:10 GMT, Keld Petersen <keldp@CY31Mtdcadsl.dk>
(slet CY31M) wrote:

Nu kender jeg ikke den printer. Har den printerserver indbygget ?
det har den hvis den har en rj45 port.

For min printerserver er installationsproceduren af denne port på
computeren meget speciel ! man sætter en tcp/ip port op. Derefter kan
man finde printeren som netværksprinter (når den er tændt).

Det er ligegyldigt om netforbindelsen er trådløs eller ej.

Hvis du ønsker trådløs netforbindelse, kan du købe en trådløs
printerserver og tilslutte f.eks. via usb.
Så er problemet lige at få usb 2.0 ydelse.

http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=66

vælg avanceret og afkryds trådløs

John

Fra : Esben

Dato : 22-04-06 01:58

> [...]
> til min com via tcp/ip, men computeren kan ikke finde den,
> hvordan skal jeg gøre ?? jeg bruger xp home.

Se Peters svar.

> ps. er det muligt at printe trådløst via router.

Ja, men fremgangsmåden er lidt forskellig efter hvad du vil opnå.
Hvis printeren er tilsluttet med netværkskabel til en trådløs
router/gateway, så kan du sagtens printe fra PC'er, der trådløse forbindelse
som det er nu.
Hvis du ønsker at printeren skal tilsluttes trådløst til routeren, så kræver
det en trådløs printserver som JK skriver. Om den er USB 2.0 kompatibel er
dog ligemeget, da printeren ikke har USB-port. Spørgsmålet er om der
overhovedet findes trådløse printservere med paralleport.

--
Esben

Fra : Hans

Dato : 22-04-06 02:09

Keld Petersen (slet CY31M) wrote:

> [...]
> hvordan skal jeg gøre ?? jeg bruger xp home.
> ps. er det muligt at printe trådløst via router.
> jeg har brugt mange timer på at løse det

Du skal først finde ip-adressen på den indbyggede printserver i din
laserprinter, og herefter skal du oprette en Standard TCP/IP-port ved hjælp
af printerguiden på din XP.

Prøv og se eksemplet her:
http://www.kvik.org/hw/pguide.pdf

Det er som skrevet kun et eksempel, men princippet er det samme.

Hans

Fra : Keld Petersen

Dato : 22-04-06 15:11

--