For lidt strøm på USB-port på bærbar
Fra : Morten

Dato : 20-04-06 09:45

Når jeg tilslutter mit AverMedia DVB-T USB 2.0 modul til min bærbare, så får
jeg meddelelse om at der ikke er strøm nok på min USB port. Jeg har prøvet
alle USB-portene, og med samme resultat. Min bærbare er en DELL Latitude
D800.
Kan man på nogen måde øge strømstyrken på USB porten eller er der en anden
løsning?

AverMedia DVB-T USB:
http://www.avermedia.com/cgi-bin/products_digitvtuner_dvbtusb2.asp?show=2

BG

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 20-04-06 10:31

"Morten" <nogen@etellerandet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Latitude > D800.
> Kan man på nogen måde øge strømstyrken på USB porten eller er der en anden

Hej!

Det er da altid noget, at du får den meddelelse. Min (firma)Acer går bare
død, når jeg tilslutter min mobil ;o|
Men jeg vil tro, at du bliver nødt til at tilslutte en USB hub med egen
strømforsyning. Ved dog ikke, om det vil hjælpe, da jeg ikke har prøvet det
selv.
Men da det jo egentlig er relevant at vide, vil jeg prøve dette og så
opdatere info her.

Lars

Fra : Morten

Dato : 20-04-06 10:45

> [...]
> det selv.
> Men da det jo egentlig er relevant at vide, vil jeg prøve dette og så

Jeg har et PCMCIA kort med 2 USB 2.0 porte og stik til ekstern
strømforsyning, og her virker det fint når jeg bruger en af disse USB porte,
men jeg går jo ikke rundt med en strømforsyning i lommen og det er jo heller
ikke sikkert at der lige er en stikkontakt i nærheden.

I manualen til DVB-T USB boksen står der intet om ekstra strøm. Der
medfølger en lille antenne så det skulle være muligt at se TV når man er på
farten.

BG

Fra : Lyrik

Dato : 20-04-06 11:37

> [...]
> Latitude D800.
> Kan man på nogen måde øge strømstyrken på USB porten eller er der en anden
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja du skal købe en USB-Hub (Usb-hanstik med en lille dåse med for eksempel 4
USb hunstik). Det skal være én som har sin egen strømforsyning.
Jeg har haft sådan én og den giver fuld power på usb-stikkene.

Hilsen
jens

Fra : Morten

Dato : 20-04-06 12:42

> [...]
> 4 USb hunstik). Det skal være én som har sin egen strømforsyning.
> Jeg har haft sådan én og den giver fuld power på usb-stikkene.

Hej Jens
Du har sikkert overset mit tidligere indlæg (godt en ½ time før du svarede)

Jeg går ikke lige rundt med en strømforsyning og en hub i lommen og måske er
der ikke en stikkontakt i nærheden, og da der medfølger en lille antenne og
den er til USB, så går man vel udfra at man kan se TV når man er på farten.

BG

Fra : Lyrik

Dato : 21-04-06 10:06

> Hej Jens
> Du har sikkert overset mit tidligere indlæg (godt en ½ time før du
> svarede)
+++++++++++++++++++
Sorry, men kunne du ikke åbenbare hvilken (nøjagtig type med nummer) laptop
det drejer sig om?
Der er nemlig specifikke problemer med forskellige typer.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 21-04-06 10:17

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> laptop det drejer sig om?
> Der er nemlig specifikke problemer med forskellige typer.

++++++++++++++++++++++
Sorry igen Jeg ser at du har beskrevet at det drejer sig om en Dell
Latitude D800.
Dell har beskrevet problemet her:
http://www.usbman.com/Guides/Computers%20with%20Known%20USB%20Problems.htm

Det ser ud til at modellen bare ikke kan levere varen.
Men måske kunne du forsøge den samme løsning som beskrevet her:
På billedet langt nede på siden:
http://www.bixnet.com/18pocusbpore.html

Altså du skal have et kabel med 2 paralelkoblede USB-hanstik som samles i 1
hunstik. Firmaet her beskriver at så får den strøm nok (en harddisk).
Jeg håber det kan være et relevant bidrag i stedet for det sludder jeg
hidtil har leveret.

Hilsen
jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-04-06 15:35

"Morten" <nogen@etellerandet.com> wrote:

> [...]
>D800.

>Kan man på nogen måde øge strømstyrken på USB porten eller er der en anden

Check din BIOS - Jeg har mødt et par enkelte maskine hvor USB-portenes
maksimale belastning kunne justeres i BIOS.

Men hvis din BIOS ikke tillader den slags narrestreger er der kun een
løsning: En usb-hub med extern strømforsyning

En USB-port skal efter standarden kunne levere minimum 500 mA - På de
fleste stationære maskiner kan USB-portene kan levere betydelige mere
end det, medens bærbare (der jo skal spare på batteriet) ofte begrænser
belastningen til de standardiserede 500 mA.

Jeg gætter på dit DVB-T USB modul kræver noget over de 500 mA...

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-04-06 10:07

> [...]

> Latitude D800.
> Kan man på nogen måde øge strømstyrken på USB porten eller er der en anden

Og du har naturligvis sikret dig, at der ikke er nogle begrænsninger i form
af software, spareprogrammer osv, og at der ikke er sat begrænsninger i USB
opsætningen. Se først under enhedshåndtering.

Claus