Harddisk scannes
Fra : Michael Reiler

Dato : 18-04-06 15:31

Hej

Efter at have skiftet motherboard og harddisk, insisterer min Win XP på at
mit d-drev skal gennemsøges for fejl næsten hver eneste gang jeg starter
maskinen.
Det tager også laaaaang tid mens den blå bar vises ved boot, hvor man kan se
at harddisken kører.

Er der nogen der ved hvad der kan gøres?

Mvh
Michael

Fra : FedeDorit

Dato : 18-04-06 15:35

"Michael Reiler" <michael@rei_REM_OVE_ler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se at harddisken kører.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan gøres?

Hmmm en format c: kunne være løsningen.Det går nogen gange galt når man
skifter bundkort uden at formattere og lægge windows og de nye
chipsetdrivere og andre drivere ind.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-04-06 21:37

"FedeDorit" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hmmm en format c: kunne være løsningen.Det går nogen gange galt når man
> skifter bundkort uden at formattere og lægge windows og de nye

Det var vist en smutter, du kan da dårligt mene, at han skal formattere c,
når det er d som giver problemet

Det tyder på en fejl i filsystemet på en eller anden måde, og som åbenbart
ikke bliver rettet korrekt.
Jeg har oplevet noget af det samme ved et par pc.ere, som jeg har haft til
reparation.
Der flyttede jeg dataene til et andet drev. Fjernede partitionen og lavede
en ny og formatterede, hvorefter dataene blev lagt tilbage.
Så blev der ikke søgt efter fejl mere.

Kurt

Fra : FedeDorit

Dato : 18-04-06 21:48

> "FedeDorit" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> Det var vist en smutter, du kan da dårligt mene, at han skal formattere c,
> når det er d som giver problemet

hahahahae...ææhmm..øøøh...tralalala....ups :-/
Tror bare jeg finder mine Læs og Forstå bøger frem igen fra skolen ;)

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 18-04-06 17:36

"Michael Reiler" <michael@rei_REM_OVE_ler.dk> skrev i en meddelelse news:4444f7f9$0$38735$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Det tager også laaaaang tid mens den blå bar vises ved boot, hvor man kan se at harddisken kører.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan gøres?

Disabling Chkdsk - Windows 2000 and XP
1. Run the Registry Editor (regedt32.exe)
2. Under the HKEY_LOCAL_MACHINE subtree, go to the following subkey:
\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
3. Change the BootExecute entry to:
autocheck autochk *
Exit your registry, you may need to restart or log out of Windows for the change to take effect.

Du kan også gøre det via

Fra : Michael Reiler

Dato : 21-04-06 07:57

Tak for alle svar, det hjalp