skift af CPU?
Fra : ibss

Dato : 17-04-06 11:05

Hej Jeg vil gerne skifte min CPU , intel celeron 2,40GHz , til en bedre,
Er det noget man bare gør eller skal der en ekspert til?
dell 2400
pft ib

Fra : NS

Dato : 17-04-06 12:44

ibss skrev:
> Hej Jeg vil gerne skifte min CPU , intel celeron 2,40GHz , til en bedre,
> Er det noget man bare gør eller skal der en ekspert til?
> dell 2400
> pft ib

Du skal tage den med til dit nærmeste værksted og
får den sat op på en lift. Då er det meget lettere
at komme til nedefra, hvor du skal have
bunddækslet af. Derefter skal bundkortets ophæng
løsnes lidt så det kan vippes lidt til siden. Så
skulle det være muligt - med små hænder - at komme
til CPU'en...

:D...

Eller du kan også bare købe en anden, der passer i
dit bundkort og pille køleren af den gamle og
skifte den gamle ud ved den nye :). Det er ikke
ret svært.

NS

Fra : Lyrik

Dato : 17-04-06 18:58

"ibss" <ibss@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jeg vil gerne skifte min CPU , intel celeron 2,40GHz , til en bedre,
> Er det noget man bare gør eller skal der en ekspert til?
> dell 2400
> pft ib
Du skal undersøge om dit motherboard kan understøtte andre CPU-er.
Frontside-bushastigheden skal passe med den alternative CPU.
Men hvorfor ikke overclocke? Jeg ser at den uden problemer kan køre 3 G+.
En hastighedsforøgelse er først og fremmest grafikkortet. Dernæst
harddisken.

Hilsen
Jens