Printerproblemer
Fra : Mikkel L?nborg Friis

Dato : 08-04-06 21:32

Hej - jeg kan ikke finde nogen dansk NG der hedder noget med printer, så nu
prøver jeg her:

Jeg har sommetider brug for at kunne printe A3 og har derfor købt et
skrummel af en ældre HP LAserjet 4V. Den har stået stille et stykke tid
inden jeg fik den sat op, og nu hvor den endelig kører, er det et
utilfredsstilende print: Især for- men også bag-siden bliver jævnt grå-tonet
i baggrunden. Selve printet står egetntlig OK.

Jeg har afmonteret tonerpatronen, støvsuget i det området og tørret
gummivalsen af med en tør klud. Jeg åbnede tonerpatronen og med allerstørste
forsigtighed tørrede jeg tromlen af, da der lå en jævn sort pulverfilm på
den.

Jeg kunne selvfølgelig smide 500 kr efter en ny tonerpatron ... men hvis det
så heller ikke duer, er det trælst. Der er ikke fejlmelidnig på low toner og
jeg har vippet patronen fremo og tilbasge et par gange.

Gode forslag udbedes med tak ;0)

Mvh Mikkel Friis, Skørping

Fra : Lyrik

Dato : 09-04-06 00:06

"Mikkel L?nborg Friis" <mikkelloenborg@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det så heller ikke duer, er det trælst. Der er ikke fejlmelidnig på low
> toner og jeg har vippet patronen fremo og tilbasge et par gange.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tror du ikke du kunne komme med i en udsendelse med Søren Ryge Petersen?

"Hvordan jeg startede den gamle printer op."

Til denne her:"Jeg kunne selvfølgelig smide 500 kr efter en ny tonerpatron
..." så lyder det når man tager i betragtning at du er jyde, som det rene
pral. Jyder smider ikke med 500 kronesedler.
))

Hilsen
Jens

Fra : Mikkel L?nborg Friis

Dato : 09-04-06 08:59

> [...]
> .." så lyder det når man tager i betragtning at du er jyde, som det rene
> pral. Jyder smider ikke med 500 kronesedler.

Hej Jens - Tak for din kommentar .....
Det jyske sindelag slår jo netop igennem ved at man da ikke bare kasserer 25
kg gedigen laserprinter ... men OK - den er ikke ny...
Jeg har ikke set så mage A3 printere til overkommelig pris - derfor mine
anstrengelser...
Men måske ender jeg med at skulle smide den på traileren (!) og så må jeg
jo se om jeg kan benytte lejligheden til at klunse noget andet godt på
genbrugspladsen ;0)

Fra : Kristian Andersen

Dato : 09-04-06 23:06

> [...]
> det så heller ikke duer, er det trælst. Der er ikke fejlmelidnig på low
> toner og jeg har vippet patronen fremo og tilbasge et par gange.

Som du selv er inde på er det mest sandsynlige at fejlen er i toner enheden.

Hvis printeren iøvrigt er i orden kan det måske gå an at ofre de 500 kr, men
er der noget andet i vejen med printeren skal du ikke regne med at der kan
fås reservedele til den mere.

--
Kristian