Pixma mp780 printer skæv tekst
Fra : Jesper

Dato : 08-04-06 18:54

Hej

Har anskaffet mig en Pixma mp780.
Installation, kalibrering af printerhovede etc forløb fint.

Den har 4 print quality modes
I standard mode og nedefter, printer den tekst skævt. Dvs midten af
bogstaver f.eks hælder imod venstre. Man bliver søsyg af at se på det
faktisk.

Kun i den fineste quality mode står teksten lige men til gengæld tager
det jo så en krig at printe et par sider med tekst ud.

Det forekommer ca i den første 1/5 del, på midten og den sidste 1/5 af
arket.

Jeg har forsøgt alle de muligheder for rensning, kalibrering jeg kan
finde i softwaren uden det har gjort nogen forskel.

Papirtyperne jeg har brugt har været til blæk og været i vægtklassen
90-100 g.

Spørgsmål:
Jeg vil jo nødigt tro at det er mig der er fejlkilden.
Er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe det problem ?

Tillægsspørgsmål:
Betragter man papiret fra en skrå vinkel er der mange 'hvide striber' på
langs af papiret, altså trykmærker fra valsen - er det normalt eller
tyder det på at den går for stramt ?

Jeg har kontaktet Canons hotline som mente jeg skulle få printeren
byttet. Det har jeg så fået gjort men det samme problem gør sig gældende
med nr2 også !

Jeg kontaktede Canons hotline igen og jeg blev spurgt om det samme
nemlig om jeg havde forsøgt med andet papir og om jeg havde lavet de
justeringer som var mulige vha. softwaren. Sagen er sendt til en
teknikker som vil vende tilbage til mig på et tidspunkt.

Personligt har jeg en teori om at valsen ikke er ordentligt
synkroniseret med printerhovedet men hvad ved jeg..

håber nogen kan hjælpe
pft
Jesper