Routere - strømforbrug
Fra : Jannik E.

Dato : 08-04-06 15:27

Jeg har købt en D-link DI-604 til et familiemedlem, men har
efterfølgende læst, at den ikke har mulighed for at gå i standby
eller andre strømsparende funktioner, og skulle koste omtrent 200 kr.
i el-forbrug om året (15W). Heldigvis er den ikke pakket ud endnu, så
den skal måske byttes.

Producenterne er ikke så gode til at skrive strømforbruget i
specifikationerne, så jeg vil lige høre her om nogen her kender til
mere strømbesparende routere (kablede, ikke WiFi)? Prisloftet er 500
kr.

Fra : Peter T.

Dato : 08-04-06 16:53

Jannik E. udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> specifikationerne, så jeg vil lige høre her om nogen her kender til
> mere strømbesparende routere (kablede, ikke WiFi)? Prisloftet er 500

En anden mulighed kan være, at købe en usb-stikskinne, så routeren slukkes
med pcen. Sådan en skinne med 5 stik koster 60-80 kr og kan efterhånden
fåes overalt.

--
Mvh. Peter T.

Er det ikke bare fedt, at man nu kan gå ud og spise "fint", og få mad,
der er ældre end årgangsvinen! Og det koster ikke engang ekstra!!!

Fra : Privat

Dato : 08-04-06 17:36

Ja eller slukke på kontakten på vægen, det er gratis

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Jannik E.

Dato : 08-04-06 19:44

Tak for svarene. Jeg troede ikke det var så simpelt - skal en router
ikke bruge noget tid på opstart, eller er den klar til brug
umiddelbart efter, man har tændt for den?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-04-06 07:02

"Jannik E." <jannik.esp@gmail.com> skrev

Tak for svarene. Jeg troede ikke det var så simpelt - skal en router
ikke bruge noget tid på opstart, eller er den klar til brug
umiddelbart efter, man har tændt for den?

Den skal bruge mindre tid end din windåze...

Claus

Fra : Peter T.

Dato : 09-04-06 12:31

Jannik E. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tak for svarene. Jeg troede ikke det var så simpelt - skal en router
> ikke bruge noget tid på opstart, eller er den klar til brug
> umiddelbart efter, man har tændt for den?

Jo. Men den opstartstid jeg har oplevet på diverse adsl-bokse igennem
tiden, har altid været kortere end opstartstiden for selv den hurtigste
windowspc.

Hvis du køber sådan en skinne, skal nok *muligvis* ind og rode i bios for
at indstille noget USB-halløj for at skinnen skal virke korrekt. Derudover
skal du se på hvor meget den pågældende usb-stikskinne kan spytte ud. Min
kan spytte 1200 watt, som er rigeligt til pc, to fladskærme, 2 printere,
forstærker, router, adslmodem og 2 lamper. :)

Fra : Jannik E.

Dato : 08-04-06 19:47

Og nu vi er ved det: Har ADSL-modemmer brug for opstartstid?

Fra : Flemming

Dato : 08-04-06 19:53

Jannik E. wrote:
> Og nu vi er ved det: Har ADSL-modemmer brug for opstartstid?

Det har med alle mine ADSL modems og router været pc'en der har været længst
tid om at starte op.
(Måske siger det mere om min pc

Mvh. Flemming

Fra : Jannik E.

Dato : 08-04-06 22:32

Hehe, men det er da et forsøg værd.

Fra : Ricko.

Dato : 09-04-06 06:54

"Jannik E." <jannik.esp@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hehe, men det er da et forsøg værd.

Ellers så sig til ham at han skal holde konen fra bilka eller andre butikker
et par timer om året ,så er der også råd til strøm

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 00:18

Undskyld men er der ikke andre ting man burde kikke på først i forhold til
elforbrug??

Hvis der nu er flere i den familie der skal bruge den router så betalt de
200kr i el og kik efter noget andet at spare ved.

Ex så har jeg sat en føler på min skærm og lys på mit kontor fordi jeg er
en spasser til at huske at slukke .... den er sprate hjem efter en lille
månde og så kan den betale for min Router herefter

En sådanne følger koster 50kr i jem og fix

Fra : Jannik E.

Dato : 09-04-06 11:41

Kai L..J. Rasmussen wrote:
> Undskyld men er der ikke andre ting man burde kikke på først i forhold til
> elforbrug??

Nu ved du jo ikke, om der ikke allerede spares på forbruget ;)

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 13:49

Ja det har du da ret i men med mindre man er total Øko så er der altid et
sted man kan spare i et nomal hjem.
Så HVIS der er flere der skal bruge Internet via router så vil jeg sige det
er de 200kr vær.
Hvis man sider aflene på et kolegie værelse ..... så sluk hele lorten på en
strøm dåse med rød-lys-afbryder .... den koster kun 15-25kr