BIOS - Hyperthreading
Fra : Rasmus

Dato : 07-04-06 08:31

Hej !
Jeg har haft et problem med et lydkort (se nedenstående) og én har forslået
at slå Hyperthreading fra i min BIOS som en mulig løsning på mit problem. .
Er der nogle der har erfaringer med dette (eller ved hvad dette overhovedet
betyder(ved godt hvordan og hvor man gør det, bare ikke betydningen af det,
eller om det indvirker på nogle andre ting)).

/Rasmus

---

Fra: alt.steinberg.cubase

Hey !
Jeg har lige købt ny computer (PC, 2 gb ram, 3,4 ghz, 128 Radeon) som jeg
bl.a. benytter til at lave musik på (Cubase sx3). Jeg har til computeren
tilsluttet MAudio firewire 410. Jeg har nu det problem at der ved afspilning
af al from for audio kommer en mængde click og pop lyde hver ca. 15. sekund.
Det problem gælder hvadenten det er 24 spor audio/midi med bunker af
effekter/ plugins eller om det er en simpel mp3 afspilning i Itunes. Jeg har
selvfølgelig været inde og checke FAQ hos MAudio, men det lader ikke til at
f.eks en ændring af buffer indstillingerne hjælper, som forslået der. Det
kan jo være der er nogle af Jer derude der har samme problem...og har løst
det....så hjææælp !

/Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 11:08

Jeg tør ikke gøre mig klog på det specifikke problem, men husker, at jeg
bøvlede lidt med et lignende problem, dog med andet hardware.
I mit tilfælde fandt jeg nærmest ved et tilfælde løsningen, da jeg skiftede
til anden mus med tilhørende anden driver.

Det lyder helt ude i skoven, jeg ved det, men det var vel et forsøg værd ?

mvh
Ebbe

Fra : Rasmus

Dato : 07-04-06 11:25

Ok !... Måske er det noget med IRQ ??? eller hvad det hedder..altså noget
med at lydkortet er assignet til en IRQ som den deler med en anden ting
f.eks. en mus. Men er altså ikke lige ekspert på dette punkt. Men måske jeg
skulle prøve at kigge nærmere på dette.

/Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 11:36

"Rasmus" <rasmus@tenam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at lydkortet er assignet til en IRQ som den deler med en anden ting
> f.eks. en mus. Men er altså ikke lige ekspert på dette punkt. Men måske

Ingen garantier, og jeg ved det lyder helt ude i skoven, men det skader da
ihvertfald ikke noget at prøve

Go' fornøjelse.
mvh
Ebbe