Canon Pixma blækprintere
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 22:49

Jeg vil have mig en ny blækprinter og det skal være en Canon Pixma. Men jeg
ved ikke hvilken model.
Nogen af jer der har været igennem samme overvejelser, og vil gi et tip?

Jeg kan ikke overskue om man kan få refill/kopitoner til en en Pixma 3000,
men ikke til en 4200 eller 5200...
Og en helt anden sag er jo, om refill overhovedet duer til noget i
ovennævnte printere?

MVH Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-04-06 23:01

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ikke til en 4200 eller 5200...
> Og en helt anden sag er jo, om refill overhovedet duer til noget i

Man kan få kopi til alle de nævnte. På qxl sælger dvd-seller nu også til de
nye pixma printere.
Modellerne 3000, 4000 og 5000 kan du slet ikke købe mere, så du skal nok
mere se på, om det er en 4200 eller 5200 du skal have.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 01:03

Kurt B. Andersen wrote:
> Man kan få kopi til alle de nævnte. På qxl sælger dvd-seller nu også
> til de nye pixma printere.

Okay udemærket. Er de dyre? Jeg har ikke lige kunne finde dem.

> Modellerne 3000, 4000 og 5000 kan du slet ikke købe mere, så du skal
> nok mere se på, om det er en 4200 eller 5200 du skal have.

Ja, men hvilken af dem er det bedste køb?

MVH Peter

Fra : Ricko.

Dato : 07-04-06 04:06

> Okay udemærket. Er de dyre? Jeg har ikke lige kunne finde dem.

> Ja, men hvilken af dem er det bedste køb?
>
> MVH Peter
Fik en 4200 med posten i går aftes så den glæder jeg til at pakke ud i løbet
af dagen.
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=2171&catid=151&Oprindelse=EDBPriser

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 02:45

Ricko. wrote:
> Fik en 4200 med posten i går aftes så den glæder jeg til at pakke ud
> i løbet af dagen.
> http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=2171&catid=151&Oprindelse=EDBPriser

Hvordan går det med den? Kan det passe at der ikke medfølger
USB-printerkabel?
Sidder der en chip på farvepatronerne som kan pilles af (når de skal bruges
med kopiblæk)?

MVH Peter

Fra : Ricko.

Dato : 08-04-06 08:16

> [...]
> USB-printerkabel?
> Sidder der en chip på farvepatronerne som kan pilles af (når de skal

Der følger ikke kabel med , jeg købte et på 3 m og det virker bare skide
fint det hele ,
Bruger kun originale farver.så det vil jeg slet ikke bøvle med.
(tillader mig at bande da det ikke er Søndag)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-06 11:45

Peter S. wrote:
> Ja, men hvilken af dem er det bedste køb?
> MVH Peter

Forskellen er primært at 5200 er lidt hurtigere end 4200.

Så bortset fra lidt flere sider pr minut, så vil du ikke opleve forskel.

Her er et link til uoriginale patroner:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24627355

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Ricko.

Dato : 07-04-06 11:59

> Forskellen er primært at 5200 er lidt hurtigere end 4200.
>
> Så bortset fra lidt flere sider pr minut, så vil du ikke opleve forskel.
>
> Her er et link til uoriginale patroner:
Også her
http://www.printerpatroner.dk/shop/default.asp

Fra : Ricko.

Dato : 07-04-06 12:06

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Også her
> http://www.printerpatroner.dk/shop/default.asp
De har sku fjernet dem igen,

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-06 15:17

Ricko. wrote:
> De har sku fjernet dem igen,

Åbenbart ja - der er kun originale.

DVD-Seller på QXL har jeg købt fra flere gange til min IP4000 - fortrinlig
kvalitet - levering fra dag til dag med Post Danmark - han bor lige syd for
grænsen, men sender fra den danske side og har dansk bank til betaling.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : michael bs

Dato : 07-04-06 16:13

"Jan Vestergaard" <

> [...]
> kvalitet - levering fra dag til dag med Post Danmark - han bor lige syd
> for grænsen, men sender fra den danske side og har dansk bank til

Er det samme kvalitet til fotoprints med disse uoriginale som med canons
egne patroner?

mvh Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-06 17:04

michael bs wrote:
> Er det samme kvalitet til fotoprints med disse uoriginale som med
> canons egne patroner?
> mvh Michael

Jeg har kun brugt det ene sæt originale, der fulgte med printeren og har
siden brugt disse - og jeg kan ikke se forskel på de første billeder med
originale patroner og dem, jeg laver nu - men det er jo ikke samme motiver,
så det er ikke helt rimeligt at sammenligne - men jeg er godt
tilfreds.......

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Rado

Dato : 08-04-06 15:07

On Fri, 7 Apr 2006 17:13:27 +0200, "michael bs"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

>Er det samme kvalitet til fotoprints med disse uoriginale som med canons
>egne patroner?

Blækket i Canons originale patroner til 4200 og 5200 er forskelligt
fra det til 3000 og 4000.osv. Dels er printene farveægte i meget
længere tid (helt op til 100 år siger de), dels er det efter hvad jeg
har læst drøjere i brug (over 50% ekstra sider pr., patron):

Jeg tvivler på kopiblækket holder helt samme standard.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Ricko.

Dato : 08-04-06 15:21

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har læst drøjere i brug (over 50% ekstra sider pr., patron):
>
> Jeg tvivler på kopiblækket holder helt samme standard.

Om 100 år er alting alligevel glemt og vi er døde til den tid , så skulle
der være nogle der vil gemme billederne at det der er på dem , kan de jo
lave et kopi , så om kopi blæk kan holde i 10-20 eller 100 år er da
ligemeget .( Og hvem fanden gider glo på dem om 100 år alligevel)
tillader mig at bande da det ikke er Søndag endnu.

Fra : Rado

Dato : 10-04-06 11:12

On Sat, 8 Apr 2006 16:21:27 +0200, "Ricko." <Ricko@livsnyter.com>
wrote:

> [...]
>ligemeget .( Og hvem fanden gider glo på dem om 100 år alligevel)
>tillader mig at bande da det ikke er Søndag endnu.

Ja, men det er jo også et spørgsmål om hvordan farverne ser ud om et
eller to år. Jeg har hørt om flere hvis billeder er falmet på temmelig
kort tid (inden for et år eller to).

Fra : Claus Ølholm

Dato : 17-04-06 00:07

Fik denne mail i dag

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så er vi næsten klar med de nye patroner til Canon pixma ip 4200, 5200 mp
500 med flere.

Pga. licensrettigeheder er det endnu ikke muligt at lave chippen som er i de
originale canonpatroner, derfor har vi valgt at lagerfører selve tankene i
vores sortiment, det eneste du skal er at GEMME de originale hvorfra du skal
bruge chippen, de kompatible tanke er lavet sådan at man kan tage chippen
fra den originale og flytte over på den kompatible, og chippen kan bruges
igen og igen. Det er meget nemt og flytte chippen.

Vi forventer at patronerne er på vores lager midt i Maj, straks de er i
vores sortiment udsender vi et nyt nyhedsbrev. Samtidig kan vi fortælle at
vi den 20 maj holder åbent hus/1 års fødselsdag. Denne dag vil der også være
demonstration af patronerne. der vil komme mere info omkring denne dag
senere.

www.Lavprisimport.dk

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 02:40

Jan Vestergaard wrote:
> Forskellen er primært at 5200 er lidt hurtigere end 4200.
> Så bortset fra lidt flere sider pr minut, så vil du ikke opleve
> forskel. Her er et link til uoriginale patroner:
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24627355

Mange tak!
Måske skulle man se om man stadig kan opdrive en Pixma IP 3000. Den findes
stadig på edbpriser.dk. Og kopiblæk koster kun omkring 30 kr. pr. farve.

MVH Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-04-06 21:54

> [...]
> stadig på edbpriser.dk. Og kopiblæk koster kun omkring 30 kr. pr. farve.

Tja, ingen af dem har den på lager, og det vil jeg mere eller minde
garantere, at de heller ikke får. Det er flere måneder siden, at den var til
at få fat i.
Men skulle det lykkes for dig, så koster kopipatroner ikke 30 kr. stk, men
8,5 kr. pr. stk.
Så det er jo en god grund til at eje sådan en.
Der har været enkelt 3000 og 4000 til salg på qxl, og de er solgt til ca.
nypris + 50%. Så os der har sådan en, ejer nærmest guld

Kurt

Fra : michael bs

Dato : 08-04-06 22:16

> Der har været enkelt 3000 og 4000 til salg på qxl, og de er solgt til ca.
> nypris + 50%. Så os der har sådan en, ejer nærmest guld
>
> Kurt
Det er ikke mange dage siden jeg så en 4000 hos Fona.
(Jo, Fona er altid god for forældede sager)

mvh Michael

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 07-04-06 13:29

5200 fås med netværkskort.
Hedder vist nok 5200R

Lars

Fra : Kell Petersen

Dato : 19-05-06 23:55

"Lars Mortensen [2630 / 1113]" <lars.mortensen@FJERNofir.dk> skrev i en
meddelelse news:44365be0$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> 5200 fås med netværkskort.
> Hedder vist nok 5200R

Hehehe
Nemlig , Sådan en har jeg , og jeg giver 25,- pr patron og flytter selv
chippen
Hilsen Kell P