Bangkok - Hua Hin
Fra : Dorrit Hopballe

Dato : 16-06-01 13:40

Hvad skal vi se de to steder?
Vi har været i Bangkok før og vil gerne opleve noget alternativt til de
gængse turiststeder.
Det "rigtige flydende marked" syd for Bangkok skal det besøges fra Bangkok
eller fra Hua Hin?
Vi skal af sted i juli - hvad med regnen?

Hilsen
Dorrit

Fra : Sune Krøll

Dato : 17-06-01 19:59

Jo der er skam masser at se i bangkok, eller krungteb som det jo hedder på
thai.
Men hvis det skal være specielt så kan man jo ikke bare sådan fortælle det
til hver og en.
Her er dog et råd, som jeg tidligere har skrevet herinde.
Om aftenen skal i, istedet for at tage på de forskellige sidegader soi
cowboy osv. tage en tuk tuk og sige at i vil på RCA, selvom han nægterog
viser jer billeder af natklubber med let påklædte thaier, så hold fast ved
RCA, dette sted er bangkok og tusinder af danseglade thaier uden så meget
som en eneste turist og I vil med sikkerhed aldrig glemme denne oplevelse.
Men hold det for jer selv....... (;

Mvh Sune

Fra : Kim X

Dato : 18-06-01 10:31

Hej Dorit
Nu ved jeg ikke om du har noget sted at bo i HuaHin ellers er her et godt
foreslag: . leng@prachuab.a-net.net.th Leng Guesthouse er
Svensk ejet, og ligger lidt (1,5KM) syd for byen altså i gå afstand, har ca.
2 min til dejlig sandstrand, Leng, ligger i en lille stille og rolig
'GuestHouse gade' hvor der ligger ca. 10-12 andre GuestHouse, så har Leng
ikke plads hjælper han gerne.Pris 180, for 2V 1B i 2000.
Hvis I vil ud og opleve noget kun ganske få har set, skal det nok gøres på
egen hånd. Her kan du få hjælp på dansk fra Peter hos Tour+Travel CO LTD.
De ligger på 162/6 Naresdamri Road, tlf. (032) 513863 (lige over for
Melia-Hotel) Bureauet tales dansk,svensk, norsk, tysk, engelsk, Thai.
De sælger selvfølgelig også ture der er ganske billige, max 8 personer i en
lille 'bus' med aircon, men du kan som skrevet få hjælp til selv at finde
rundt.

Det rigtige flydende marked skal du tage fra BKK. Du skal tideligt op. Lej
f.eks. en Taxi ca 1.500 Baht pr. dag. Her kan du også få god hjælp til at
finde noget ingen andre har set.

Har du prøvet at tage toget fra BKK til HuaHin der er ca. 250 km og det
tager omkring 3 timer. Prøv det, men brug 2. klasse. Det er en sjov og
billig (ca. 35 dkr. pr. person)oplevelse
God fornøjelse
Kim