PSU til Scaleo C
Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-06 19:55

Hej ng.
Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo C maskine
som desværre har en PSU der tror den skal
varme hele min lejlighed op. Blæseren
er vist tæt på at dø og den bliver
sindssygt varm. Er der nogen der kan hjælpe
med at finde en PSU der passer i sådan
en lille sag?
Der sidder en FSP PSU deri nu med modelnummeret
FSP250-60MS men den kan jeg ikke finde hos
FSP. Men det er en 250 watts PSU som desværre
vender lidt anderledes end "normale" PSU'er
således at den nærmest ligger på siden med
den normale top ud mod bagsiden hvor blæser
og strøm så sidder - hvis jeg skal prøve
at beskrive det, jeg har ikke mulighed for
at smide nogle billeder lige p.t.
Det eneste specielle jeg ellers kan se ved den
er at der på molex-stikket er koblet et ekstra
stik på som giver strøm til boardet når det
kører i Hifi-mode - altså en tilstand den kan
køre i hvor den kan spille radio/CD uden OS
er startet op. det har jeg koblet fra og
maskinen kører fint uden. Så det kan jeg godt
undvære hvis der findes alternative PSU'er
der kan passe.

Er der nogle der har et godt bud??

--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-06 20:53

Så lykkedes det at få lidt liv i den så
jeg kan smide lidt billeder op hvis det
kan hjælpe:

http://images.petey.dk/scaleo/1.jpg
http://images.petey.dk/scaleo/2.jpg
http://images.petey.dk/scaleo/3.jpg
http://images.petey.dk/scaleo/4.jpg

Det ekstra kabel jeg omtalte er det der
ses til venstre for PCI soklen på billede 3
--
Peter J