Ram til bundkort (EP-7KXA)
Fra : Anders

Dato : 03-04-06 19:21

Hej

Jeg er ved at være noget rusten på hardware markede og har lige brug for
lidt hjælp.

Jeg har en server med følgende bundkort (EP-7KXA)

http://www.motherboard.cz/mb/epox/EP-7KXA.htm

Jeg skal have opgraderet det med ekstra ram men er i tvivl om hvilken type
jeg kan bruge.

Der står SD-RAM PC133. OK. Er det denne typer? (Håber linket virker)

Men vil jeg også kunne bruge de billigere PC2800-3200. Vil de virke med
ovenstående bundkort?

Og til sidst. Har i et bud på hvor man kan få en BIOS update?

http://www.epox.nl/downloads/bios/?product_cat_id=1

Har ikke dette bundkort (!).

PFH mange tak!
Anders

Fra : Christian Mygind

Dato : 03-04-06 20:30

Anders wrote:
[...]
> Der står SD-RAM PC133. OK. Er det denne type?

Ja og nej. Det er den rette type, men ifølge dit link til bundkortet
understøtter kortet ikke klodser over 256 mb
("768MB max. supported. ")
så typen er god nok - men klodsen for stor. Den vil måske kunne fungere, men
i så fald kun bruge de 256 af klodsens 512.
Du skal nok ud i sådan noget snavs:

> Men vil jeg også kunne bruge de billigere PC2800-3200. Vil de virke
> med ovenstående bundkort?

Nej. Dit kort bruger SD-RAM - de billigere er DDR-RAM, der er en nyere og
hurtigere type.

> Og til sidst. Har i et bud på hvor man kan få en BIOS update?

Er du sikker på, at du overhovedet har brug for et BIOS-update?
Hvis der ikke er en særlig grund, som en ny BIOS kan ordne er der slet ingen
grund til at risikere det flash.
Den seneste jeg kunne finde var denne:
http://www.epox.com/USA/article.asp?ID=1548
dateret 08/09/2001.
"Fixed detection issue with 128MB VCM memory. Added BIOS Lock support. Fixed
compatibility with KEY-PRO device issue with the LPT port. Fixed detection
issue with 36GB+ HDD. Added Hyundai 29F002T & AMIC A29002 2M Flash ROM
support. Updated K7 L2 cache timing for better system stability."

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 03-04-06 21:46

Christian Mygind wrote:
[...]

Check iøvrigt

news:44317d2d$0$38713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk - der er lige nu en
stang til salg, brugt.

/Chr

Fra : Anders

Dato : 03-04-06 21:55

Mange tak for hjælpen. Har lige et par kommentarer nedenfor.

> [...]
> så typen er god nok - men klodsen for stor. Den vil måske kunne fungere,
> men i så fald kun bruge de 256 af klodsens 512.

Ok. Det tænkte jeg på. Det var faktisk grunden til jeg så efter en BIOS
update så den evt kunne understøtte størrer klodser.

> Nej. Dit kort bruger SD-RAM - de billigere er DDR-RAM, der er en nyere og
> hurtigere type.

Ok. Så dropper vi det igen.

> [...]
> Hvis der ikke er en særlig grund, som en ny BIOS kan ordne er der slet
> ingen grund til at risikere det flash. Den seneste jeg kunne finde var

Ja grunden skulle være hvis det gav mulighed for større ramklodser. Men det
gør det ikke kan jeg se :(.