For høj temp?
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 31-03-06 19:13

Hejsa

Jeg har i 3 år kørt med:
- chieftec dragon kabinet med 4 80x80mm pabst, 2 ind, 2 ud
- fortron/source 350w psu
- asus a7n8x deluxe
- athlon 2100+
- billig glacitech køler
- seagate 160gb hd
- ati 9200 grafikkort med passiv køling
- 2x256 pc2700 samsung

Nu er der skiftet ud. Kabinettet, de 4 pabst og hardisken er der
stadig, men indmaden er nu:
- seasonic 500w
- asus a8n-sli premium
- amd64 3200+, venice
- zalman cnps 7700-cu
- asus 6600gt med passiv køling
- 2x512 pc3200 corsair

Jeg har haft det i ca. en uge nu, og har ikke før tjekket temp, fordi
den har altid været fin. Men det tror jeg ikke jeg synes mere. Jeg får
følgende målinger:

Idle
mb: 38
cpu: 43
gpu: 52

Alm. brug
mb: 39
cpu: 46
gpu: 52

Benchmark
mb: 39
cpu: efter 10 mins stod den på 57
gpu: 53

GPU'en havde jeg forventet var så varm, da den er total passiv uden
blæser, så kun gennemstrømningen køler den. Det samme gælder for mb
temperaturen... også passiv, og nforce4 bliver rimelig varmt efter
hvad jeg har læst.

Men skal CPU'en blive så varm? Nogen der har nogen ide om hvad jeg kan
gøre for at hive temperaturen ned? Eller er det ikke nødvendigt? Det
hele kører stabilt nok.

/Carsten

Fra : Pipeline

Dato : 31-03-06 20:26

"Carsten H. Pedersen" <no@nono.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Men skal CPU'en blive så varm? Nogen der har nogen ide om hvad jeg kan
> gøre for at hive temperaturen ned? Eller er det ikke nødvendigt? Det hele

Jeg har en AthlonXP 3200+ og den ligger på ca. 50 grader idle, og 60 grader
ved belastning. Du skal vist helt op på omkring 80 grader, før CPU'ens
levetid forkortes hurtigere. Og endnu højere op før systemet bliver
ustabilt.

MVH
Pipeline