Din farvelaserprinter sladrer om dig
Fra : Lyrik

Dato : 30-03-06 22:28

Vidste du at der på hvert eneste af dine farveprint ligger små gule raster
som fortæller:
Dato, klokkeslet og din printers serienummer. Alt i binær kode?
Så kan de bedre finde dig!

Det er resultatet af en aftale mellem USAs regering og printerfabrikanterne.
For at imødegå forfalskninger.
Læs mere om farvelaser her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_printer

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 30-03-06 22:41

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så kan de bedre finde dig!
>
> Det er resultatet af en aftale mellem USAs regering og
> printerfabrikanterne. For at imødegå forfalskninger.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Se om din personlige farvelaserprinter er på listen over sladderhanke:
http://www.eff.org/Privacy/printers/list.php

Hilsen
Jens

Fra : Max

Dato : 31-03-06 09:49

Hej

> Se om din personlige farvelaserprinter er på listen over sladderhanke:
> http://www.eff.org/Privacy/printers/list.php

Sjovt nok er ingen af de farvelaserprintere jeg har købt
de sidste 5 år på den liste.

Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-03-06 04:02

> [...]

> Så kan de bedre finde dig!
> Det er resultatet af en aftale mellem USAs regering og

Nej, det er en aftale mellem MANGE landes regeringskontorer, FN og bl.a.
også Den Danske Nationalbank.

Det er noget vrøvl at påstå, at det kun er USA's regering!

Årsagen var, at man imødeså, at fremtidens printere vil fremstille tryk, som
er meget lig diverse originaler f..eks. pengesedler og obligationer.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 07:40

> [...]
som
> er meget lig diverse originaler f..eks. pengesedler og obligationer.

Damn... Er der nogen der vil købe en billig farvelaser, ikke brugt ret
meget, eneste betingelse er at det skal hedde sig du har haft den fra ny:

mvh
Ebbe

Fra : Hauge

Dato : 31-03-06 05:24

Hej
Lyrik wrote:
> Vidste du at der på hvert eneste af dine farveprint ligger små gule
> raster som fortæller:
> Dato, klokkeslet og din printers serienummer. Alt i binær kode?

Jada, det er en nyhed der allerede kom frem midt i 80'erne, det stod i hvert
fald beskrevet i Ny Elektronik fra dengang.

> Så kan de bedre finde dig!

Nej, de kan finde ud af hvilken printer det er og hvilket serienummer, men
ikke hvem du er.. Andet end hvis du er registreret som køber af den maskine,
ikke hvis du køber den i Bilka.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060331042310@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-03-06 19:39

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev

> Nej, de kan finde ud af hvilken printer det er og hvilket serienummer, men
> ikke hvem du er.. Andet end hvis du er registreret som køber af den
> maskine, ikke hvis du køber den i Bilka.

Det gælder iøvrigt også farvekopimaskiner. De har brugt samme teknologi i
årevis..

Claus

Fra : -=JF=- arb

Dato : 31-03-06 08:38

> [...]
> som fortæller:
> Dato, klokkeslet og din printers serienummer. Alt i binær kode?

Maaaannd, det er en gammel historie

Sjovt nok dukker den op med mellemrum, og ind i mellem starter den en mindre
krig hvor "Jeg har ikke noget at skjule'rne" skændes med "Det er fandeme for
galt'erne"

Personligt må jeg indrømme at det er mig totalt uden betydning om jeg sætter
fingeraftryk eller ej!

Mvh John (Som altså tilhører "jeg har ikke noget at skjule"-fløjen

Fra : Lyrik

Dato : 31-03-06 11:15

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætter fingeraftryk eller ej!
>
> Mvh John (Som altså tilhører "jeg har ikke noget at skjule"-fløjen
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nåh, så er jeg en hel del bagefter. Men jeg stødte lige på historien på
Wikipedia leksikonnet.
Nu skrives Wikipedia jo af enhver som har indsigt, eller mener at have
indsigt i nogle ting, så jeg kom efter at jeg havde lavet indlæggene til at
tænlke på om der nu var resson i argumentationen.

Det forekommer mig mærkeligt at man skulle kunne se mikroskopiske GULE
punkters mønster i en plamage af et farveudprint.

For det første har artiklerne ikke nogen angivelse af, hvor på papiret disse
punkter skulle befinde sig.
Og for det andet hvis man placerede gule punkter inden i en farveplamage,
hvordan skulle de så forblive synlige?

Jeg prøvede med et forstørrelsesglas at gennemgå et af mine egne fotos fra
laserprinter HP2550l som skulle være en af sladrehankene.
Ingen gule punkter at få øje på ved den undersøgelse.
Gad vist hvor meget vandrehistorie der egentlig er over det?

Hilsen
Jens

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-03-06 11:30

Lyrik wrote:
> Jeg prøvede med et forstørrelsesglas at gennemgå et af mine egne
> fotos fra laserprinter HP2550l som skulle være en af sladrehankene.
> Ingen gule punkter at få øje på ved den undersøgelse.

Kig ordentligt efter. Selvom det er blandet med andre farver, vil der
stadigvæk være en farveforskel. Når man lige ved hvor de ligger, er det
"nemt" at finde hele sekvensen.

> Gad vist hvor meget vandrehistorie der egentlig er over det?

Mindre end at Claus Borre har slået sin kone.

Se her for en forklaring hvordan det tydes:
http://www.eff.org/Privacy/printers/docucolor/

Fra : Hans

Dato : 31-03-06 11:33

> [...]
> Ingen gule punkter at få øje på ved den undersøgelse.
> Gad vist hvor meget vandrehistorie der egentlig er over det?

Prøv og udskriv en hel violet side, da violet er komplementærfarven til gul.
Hvis der herefter findes gule prikker burde de være lette at få øje på, men
jeg tror nu også vi nærmer os andegården, eller også burde indlægget først
være sendt i morgen.

Det må da lige være en sag for Mythbusters.

Hans

Fra : Esben

Dato : 31-03-06 12:17

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Og for det andet hvis man placerede gule punkter inden i en farveplamage,
> hvordan skulle de så forblive synlige?

Ja, det kan jeg heller ikke gennemskue.

> [...]
> Ingen gule punkter at få øje på ved den undersøgelse.
> Gad vist hvor meget vandrehistorie der egentlig er over det?

Det er ikke en vandrehistorie - prikkerne er der, også på HP 2550. Udskriver
du et ark med fx lidt tekst, så kan de ses i de hvide områder af papiret med
et kraftigt forstørrelsesglas.

--
Esben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-03-06 19:41

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev

> Gad vist hvor meget vandrehistorie der egentlig er over det?

Ingen, det er sandt. Xerox har også udviklet deres eget ID system.

Claus

Fra : skibber

Dato : 01-04-06 14:22

On 31-03-2006 20:40:50, "Claus Tersgov" wrote:

>"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev

>Ingen, det er sandt. Xerox har også udviklet deres eget ID system.
>
>Claus

Som gammel Xerox digitalfarve tekniker kan jeg fortælle jer at
alle oplysninger om maskine er at finde på hver eneste print.

På den måde kan de meget hurtigt finde ud af hvilke printer
der er blevet brugt til ex. ulovlige kopier.

Har med selvsyn set oplysningerne på et print.

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 31-03-06 12:20

Du er et par dage for tidligt ude.
Det er ikke 1. april før lørdag.

Lars

Fra : Hauge

Dato : 31-03-06 14:20

Hej
Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
> Du er et par dage for tidligt ude.
> Det er ikke 1. april før lørdag.

Og du er lidt for uvidende

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060331131746@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.