Super-pris? - Eller lidt for grådig?
Fra : Anden

Dato : 30-03-06 06:24

Hej,

så lige følgende på dba.dk, og blev næsten helt harm:
"
AMD Atlon, 996 MHz, 640 mb RAM, 850 mb harddisk. 15" Blinea skærm (vinder i
"Tænk og Test"), Logitech trådløst tastatur og optisk mus. Skærmkort: Nvidia
Geforce Fx5600. Brænder. Incl.Printer HP DeskJet 930C

"

Ja, og prisen er små 3900,-... (hvor grådig har man lov at være?)

Til sammenligning så jeg f.eks. lige at Dell sælger:

"

3,2ghz, 160gb(sata), winxp-licens, 19" flad-skærm osv. til 2980,- eksl.
Moms... inkl. ekspedition...eksl levering.

"

Så prismæssigt ender vi nok på det samme....

Tror nu jeg vælger den første, for den ser dælme billig ud.

Hvem kommer først?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-03-06 08:26

Anden wrote:

> Tror nu jeg vælger den første, for den ser dælme billig ud.

Og så skal du jo huske på at den har en 15" Blinea skærm, der har vundet i
Tænk & Test for måske kun 10 år siden.

Ej, det er helt urealistisk hvad tingene koster i den blå.
dk.marked.privat.edb.* er et noget bedre sted at handle hardware.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 30-03-06 11:11

Fra : Nicolai

Dato : 30-03-06 12:22

"Anden" <anden112@hotmail.com> wrote in message

> så lige følgende på dba.dk, og blev næsten helt harm:

Den er jo klassisk. Folk som har givet en formue for deres computer _den
gang_, tror stadig at den har værdi. På dba.dk og qxl.dk, er der mange
mennesker af den slags, som tror at deres gamle udstyr stadig har værdi.

Nicolai

Fra : Peter

Dato : 30-03-06 12:26

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "
>
> Ja, og prisen er små 3900,-... (hvor grådig har man lov at være?)

Det er jo markedskræfterne der sætter prisen. Er nogen dumme nok til at vil
betale kr. 3.900 for noget forældet skraml, så er prisen vel ikke for høj.
Tror alligevel ikke jeg kunne få mig selv til at narre andre på den måde.

PeterB

Fra : Anden

Dato : 30-03-06 13:03

"Peter" <> Det er jo markedskræfterne der sætter prisen. Er nogen dumme nok
til at vil
> betale kr. 3.900 for noget forældet skraml, så er prisen vel ikke for høj.
> Tror alligevel ikke jeg kunne få mig selv til at narre andre på den måde.

Har det fuldstændig som dig, man kan altid sætte en "god" pris - men 3000,-
for meget er lige groft nok.

Fra : Max

Dato : 30-03-06 13:06

Hej Anden

> Ja, og prisen er små 3900,-... (hvor grådig har man lov at være?)

Nu er der jo heldigvis forskel på at sætte en pris og
så få solgt til den.

Mvh Max

Fra : Anden

Dato : 30-03-06 13:56

> Nu er der jo heldigvis forskel på at sætte en pris og
> så få solgt til den.

Helt sikkert, deraf også subject - men stadig en forunderlig idiotisk pris
(set fra begge sider af bordet)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-03-06 03:56

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev

> Ja, og prisen er små 3900,-... (hvor grådig har man lov at være?)

Hvordan kan du vide, at man er grådig?!

Sandsynligvis er han ikke bekendt med brugtpriser på edb, og hvis han har
køæbt maskinen for 15.000 for nogle år siden, så er hans umiddelbare
brugtpris meget forståelig. Der er *MANGE* mennesker, som slet ikke aner,
hvordan markedet for den slags er.

Men det ikke det samme som at være grådig...

Claus