Hvem laver Dell's inkjetprintere?
Fra : Henning

Dato : 29-03-06 15:21

400,- med det hele kan kun siges at være billigt.
Men hvem laver dem i virkeligheden?
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&kc=305&l=da&oc=810&s=dhs&sbc=print_810&fb=1
(Mere med henblik på senere køb af blæk.)

Fra : Max

Dato : 29-03-06 15:25

Hej Henning

> 400,- med det hele kan kun siges at være billigt.
> Men hvem laver dem i virkeligheden?

Til den pris er det da lige gyldigt, man smider den jo
væk når blækpatronerne er tomme :)

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-03-06 16:22

Max wrote:
> Til den pris er det da lige gyldigt, man smider den jo
> væk når blækpatronerne er tomme :)
> Mvh Max

Whee - ja - en engangsprinter

Jeg chekede lige Dell's hjemmeside:

www.dell.com/supplies

2 nye patroner koster mere end en ny printer.

Jan

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-03-06 16:19

Jeg mener det er Lexmark der laver der laver dem. Men 2 patroner koster
faktisk lige så meget som hele printeren.

Fra : LarsJ

Dato : 29-03-06 16:25

Henning skrev:
> [...]
> (Mere med henblik på senere køb af blæk.)

Som en allerede har nævnt er det Lexmark, som står bag. Men vær
opmærksom på, at flere af dem ikke umiddelbart kan bruge
Lexmark-patroner, da Dell har fået lavet et anderledes låg, så det kun
er Dell-brandede patroner, der kan bruges. Fidusen ved billige
inkjetprintere (for forhandleren) er jo eftersalg af dyrt blæk. Så Dell
foretrækker naturligvis, at du køber deres blæk fremfor Lexmarks.

Men patronerne kan formentlig genfyldes med blæk fra et refill-kit på
samme måde som alm. Lexmark-patroner (hvis de da ellers kan det...)

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 21:11

> [...]
> (Mere med henblik på senere køb af blæk.)

Jeg er bange for at "med det hele" kun dækker papkassen, som den kommer i.
Det undrer mig faktisk at den ikke også skal tilkøbes.
Det fremgår ingen steder at det er med patroner, dem frygter jeg du skal
købe som "tilbehør"
Ydermere printer den sort ved at blande alle 3 farver, uf.
( og jo, det kunne godt ligne Lexmark-priser )
Næ, Canon Pixma 4200/5200. Og så er de uoriginale patroner kommet på banen.

mvh
Ebbe

Fra : Martin Bak

Dato : 30-03-06 00:17

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe som "tilbehør"
> Ydermere printer den sort ved at blande alle 3 farver, uf.

Øh.. nå? Min Lexmark X1180 der også kan scanne har jeg købt i Kvickly for
500 kroner. Incl USB kabel og både sort og farvepatron. (den sorte er for
sig selv) Jeg har lige købt uoriginale patroner til den og jeg var da
fristet til at smide printeren ud og købe en ny i stedet, for patronerne
kostede omkring 400 tilsammen.

Men det hele var med da jeg købte maskinen.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 00:32

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kostede omkring 400 tilsammen.
>
> Men det hele var med da jeg købte maskinen.

Nu er det ikke en Lexmark X1180 der er tale om. Det er den Dell, som Henning
startede tråden med at spørge til

mvh
Ebbe

Fra : Esben

Dato : 30-03-06 00:38

> [...]
> kostede omkring 400 tilsammen.
>
> Men det hele var med da jeg købte maskinen.

Var det "fyldte" patroner der fulgte med da du købte maskinen?

--
Esben

Fra : Nicolai

Dato : 30-03-06 12:25

"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in message

> Var det "fyldte" patroner der fulgte med da du købte maskinen?

Fyldt eller ej, så synes jeg altid jeg har bemærket at indholdet i de
medfølgende patroner er lavere end dem man køber, så det er en god pointe.

> --
> Esben

Nicolai