Epson Stylus DX3800
Fra : Jan Riber

Dato : 27-03-06 22:40

Hej
Jeg har netop købt ovennævnte multifunktionsmaskine.

Jeg kørte installationsCD`en som beskrevet, med Printeren slukket
indtil programmet bad om at få det tændt. På dette tidspunkt
skulle driverfilerne være indlæst.
I samme øjeblik jeg tændte, fortsatte cd`en med at indlæse og
alle funktioner i printeren virker tilsyneladende ok.

Problemet er det, at Guiden ny hardware dukkede op i samme
øjeblik jeg tændte printeren, med en melding om at "Der opstod et
problem under installationen af denne hardware" samt at "Den
angivne fil blev ikke fundet". Ikke et kvæk om hvilken fil der
ikke er fundet...
Den eneste mulighed jeg har i dette vindue, er at klikke udfør
for at afslutte guiden. Næsten i samme sekund jeg gør dette,
popper det samme vindue op igen, og sådan fortsætter det lige så
længe printeren er tændt :(

Jeg har prøvet at fjerne printeren i enhedshåndtering, med det
resultat at den installerer igen når printeren bliver
tændt/tilsluttet PC.

Styresystemet er XP-Pro og printeren er forbundet til en USB 2,0

Håber nogen derude har en løsning, da det er lidt træls at have
hardwareguiden til at hænge på skrivebordet, al den tid printeren
er tændt..

Vh. Jan

Fra : Kristian Andersen

Dato : 27-03-06 23:58

"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installationen af denne hardware" samt at "Den angivne fil blev ikke
> fundet". Ikke et kvæk om hvilken fil der ikke er fundet...

Det kunne være fordi du kun installerer printer driveren, men Guiden ny
hardware finder både en printer og en scanner. Hvis printer delen er
installeret og fungerer er det sikkert scanner delen du mangler at
installere. Jeg ved ikke hvordan det fungerer fra CD´en, men på Epsons
hjemmeside er der både en printer driver og en scanner software der skal
installeres.

EPSON Scan (2.7v)

Driver (5.5a)

--
Kristian

Fra : Jan Riber

Dato : 28-03-06 19:02

"Kristian Andersen" <kristian.andersen@IngenSpammail.tele.dk>
skrev i en meddelelse

> [...]
> fungerer fra CD´en, men på Epsons hjemmeside er der både en
> printer driver og en scanner software der skal installeres.

Scannersoftwaren bliver indlæst før printerdriveren på CD`en og
dermed også før installationsprogrammet beder om forbindelse til
printeren, hvilket den, såvidt jeg kan lure af, kun bliver brugt
til at autokonfigurere port og placering.

Jeg prøvede at installere opsætningen, til både printer og
scanner, fra Epsons hjemmeside, desværre med lige så nedslående
resultat.
Andre gode ideer modtages med kyshånd...

Jan