Nyt bundkort+cpu pc genstarter
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 25-03-06 16:33

Hej

Eftersom jeg ikke mente at min pc kunne trække Elderscrolls Oblivion,
har jeg købt nyt bundkort asrock dualsataII og en Athlon 64 3200+ cpu.

Dertil har jeg et Geforce 6600 GT hvor jeg har prøvet flere forskellige
drivere.

Problemet er at efter jeg spiller 10 min. fryser computeren og så
genstarter den.

Hvad kan dette problem skyldes? Jeg har clocket cpuen en smule, men den
bliver ikke varmere end 40-45 grader.

/Brian Bendtsen

Fra : Peter

Dato : 25-03-06 18:21

"Brian Bendtsen" <kontakt@bendtsen-solutions.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drivere.
>
> Problemet er at efter jeg spiller 10 min. fryser computeren og så

Slå "genstart ved fejl" fra, så får du i stedet en blå skærm med fejl kode.
Derefter kan du søge på fejlkoden i Google, og dermed indkredse fejlen.

PeterB

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-03-06 14:18

> [...]
> genstarter den.
> Hvad kan dette problem skyldes? Jeg har clocket cpuen en smule, men
> den bliver ikke varmere end 40-45 grader.

Som det første ville jeg prøve at fjerne al overclockning.. Selv om CPU'en
ikke bliver specielt varm, kan der godt være dele i din maskine, der ikke
kan tåle overclockningen, f.eks. bundkortet. Hvis problemet forsvinder, ja
så har du svaret på hvorfor den genstarter.

--
signing off.. Martin Sørensen