Hjælp ønsket til ny pc
Fra : Elsebeth

Dato : 23-03-06 21:32

Hej ng
Jeg har 6000-7000 kr.
jeg har brug for en pc. hvad kan jeg få for de penge.
Jeg har skærm,mus,keyboard.

håber i kan hjælpe mig

på forhånd tak
med venlig hilsen
Elsebeth

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-03-06 22:12

Elsebeth wrote:
> Jeg har 6000-7000 kr.
> jeg har brug for en pc. hvad kan jeg få for de penge.
> Jeg har skærm,mus,keyboard.

Hej,

man kan få ret meget for de penge, men hvad skal den kunne og
kan/vil du selv samle den?

Et eksempel:

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-06 17:47
Fra : Henning

Dato : 24-03-06 18:25

On Fri, 24 Mar 2006 17:46:45 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Og endnu et bud, bare fra Dell:
>http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&l=da&oc=d03915&rbc=d03915&s=dhs&sbc=dkdhsrsdimen_9150_3

Fornuftigt bud - kommer endda ned under 6.000,- hvis du fravælger
onsite-support.

Fra : NS

Dato : 28-03-06 10:14

Henning skrev:

> Fornuftigt bud - kommer endda ned under 6.000,- hvis du fravælger
> onsite-support.

Hvis man fravælger rabatten, så koster den 1000
kr. mere... LOL! :D

NS

Fra : Eivind

Dato : 23-03-06 22:14

>Hej ng
>Jeg har 6000-7000 kr.
>jeg har brug for en pc. hvad kan jeg få for de penge.
> Jeg har skærm,mus,keyboard.

Du kan få masser af PC til de penge. Hvad skal du bruge den til?

Fra : Elsebeth

Dato : 23-03-06 22:56

"Eivind"
skrev
> Du kan få masser af PC til de penge. Hvad skal du bruge den til?

jeg bruger den til spil.
eks: the sims 2, area-51,battlefield 2
med venlig hilsen
Elsebeth

Fra : Eivind

Dato : 24-03-06 02:35

>jeg bruger den til spil.
>eks: the sims 2, area-51,battlefield 2

køb en færdigsamlet "gamer" pc, lad være med at samle selv fordi det
tit kan give problemer. Processoren bør være min. 3.0 Ghz eller
tilsvarende. RAM: minimum 1 GB, eller mere hvis der er penge til
overs. Grafikkort bør være et X800 eller tilsvarende og bør koste
mindst 1500,- Dette er de vigtigste ting. Husk at købe et højttaler
sæt også. Hvis du køber den fra en netbutik så har du 14 dages
returret.

Fra : Henning

Dato : 23-03-06 22:30

On Thu, 23 Mar 2006 21:32:00 +0100, "Elsebeth" <else@hotmail.dk>
wrote:

>Hej ng
>Jeg har 6000-7000 kr.
>jeg har brug for en pc. hvad kan jeg få for de penge.
> Jeg har skærm,mus,keyboard.

www.dell.dk - du konfigurerer til dit eget behov og pengepung,
maskinen leveres klargjort med software, lige til at sætte i
stikkontakten. Er der på noget tidspunk problemer ringer du til
supporten - dine venner og familie vil sætte pris på specielt det
sidste!

Fra : Elsebeth

Dato : 23-03-06 23:23

Hej igen.

Kan i hjælpe mig med nogle links.
Her nede har jeg skrevet hvad jeg skal bruge, (tror jeg)
Kan i hjælpe mig på det bedste, som jeg kan få for de 7000,-

Kabinet - med strømforsyning
Bundkort - (skal være med indbygget lydkort 5.1)
Ram - 2 GB mindst
Processor - Så stor så mulig
DVD Brænder
Harddisk - 200GB mindst
Grafikkort - Så stor så mulig

Mange 1000 tak for hjælpen..

Mvh Elsebeth (den sløve)

P.S. Jeg har fået en til at samle den, så det er løst.

Fra : Henning

Dato : 23-03-06 23:39

On Thu, 23 Mar 2006 23:23:04 +0100, "Elsebeth" <else@hotmail.dk>
wrote:

>Hej igen.
>
>Kan i hjælpe mig med nogle links.
>Her nede har jeg skrevet hvad jeg skal bruge, (tror jeg)
>Kan i hjælpe mig på det bedste, som jeg kan få for de 7000,-

Det kan simpelthen ikke betale sig at bygge selv, når du ikke har
specifikke krav til givne komponenter! Det giver dig kun problemer,
som vil ødelægge venskabet til din kammerat!
Bestil hos 7 forskellige forhandlere - lortet virker ikke, hvad gør du
så? Computeren hænger i bane 7 i Pixeline - hvad gør du så? Hvis er
skylden?
De krav du stiller op, sammenlignet med din forrige beskrivelse af
hvad den skal bruges til, beviser desværre at du ikke aner hvad du
snakker om - undskyld!

Køb dig en Playstation i stedet og brug de sidste 6.000,- på noget
mere fornuftigt!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-06 20:46

"Elsebeth" <else@hotmail.dk> skrev

> Kan i hjælpe mig med nogle links.
> Her nede har jeg skrevet hvad jeg skal bruge, (tror jeg)
> Kan i hjælpe mig på det bedste, som jeg kan få for de 7000,-
> P.S. Jeg har fået en til at samle den, så det er løst.

Nej, det er det ikke. Der er *ingen* garanti for, at alle ting spiller 100%
optimalt sammen. Den garanti har du kun med en computer, som er udviklet af
et firma, som har testerfaring og navnlig testcentre i ryggen.

Find hellere en medion i en Aldi butik. Det kan ikke betale sig at samle
selv, når priserne på pc'ere er så lave.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-06 20:41

"Elsebeth" <else@hotmail.dk> skrev

> Jeg har 6000-7000 kr.
> jeg har brug for en pc. hvad kan jeg få for de penge.
> Jeg har skærm,mus,keyboard.

Prøv at se disse tilbud hos TDC. Det er langt bedre end at samle selv!

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=E18Gmne_FnMGmjObWSvGMj6d-IGIs-ahzhb4zuukl8vJ4VmRcHc9PgalPXFlspxhnXY=?ProductUUID=ihYKamdMJHcAAAEI6IModXCX&CatalogCategoryID=2wgKamdMt_8AAAD8QE5hncfb&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_shop_comp_pc-stat&CategoryName=tdc_p_shop_comp_pc-stat&CategoryDomainName=

På mandag får du denne med 2 GB ram til samme pris. Se også hos
elgiganten...

Claus

Fra : Taran

Dato : 25-03-06 09:48

"Elsebeth" <else@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
> Jeg har 6000-7000 kr.
> jeg har brug for en pc. hvad kan jeg få for de penge.
> Jeg har skærm,mus,keyboard.
>
> håber i kan hjælpe mig
>
> på forhånd tak
> med venlig hilsen
> Elsebeth

Du vil med fordel kunne kunne købe dele og samle selv

en 3 ghz cpu, asus bundkort, 200 gb harddisk, 256 mb pci-e grafikkort dvd
brænder 2 gb ram, kabinet med strømforsygning cpu køler kan fåes for 5200
kr.

hilsen Kim

Fra : Henning

Dato : 25-03-06 16:51

On Sat, 25 Mar 2006 09:48:13 +0100, "Taran" <taran_slet@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>brænder 2 gb ram, kabinet med strømforsygning cpu køler kan fåes for 5200
Hvor? Er det incl. porto og så videre? Hvad med sw?

Fra : Taran

Dato : 25-03-06 18:40

> Hvor? Er det incl. porto og så videre? Hvad med sw?

Det er uden porto og software. Men kan købes hos
www.compumail.dk

Du kan søge på siden på følgende vare nr
05888
10591
21664
43490
18393
30601
08483
75005
15073

hilsen Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-06 03:56

"Taran" <taran_slet@ofir.dk> skrev

> Det er uden porto og software. Men kan købes hos

hvem skal så betale for det?

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-06 03:55

"Taran" <taran_slet@ofir.dk> skrev

> Du vil med fordel kunne kunne købe dele og samle selv

Hvilke fordele er det?

> en 3 ghz cpu, asus bundkort, 200 gb harddisk, 256 mb pci-e grafikkort dvd
> brænder 2 gb ram, kabinet med strømforsygning cpu køler kan fåes for 5200
> kr.

Hvad garanti har du for, at de dele du køber spiller perfekt sammen?

Din påstand passer simpelthen ikke. Prøv f.eks. selv at regne lidt på, hvad
det koster at samle denne maskine:

http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm

Husk at regne alt med, også softwaren.

Mit gæt er, at det koster mindst 13-14.000 at samle den selv...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-06 03:59

"Elsebeth" <else@hotmail.dk> skrev

> Jeg har 6000-7000 kr.
> jeg har brug for en pc. hvad kan jeg få for de penge.
> Jeg har skærm,mus,keyboard.

Lån det sidste og køb denne: http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm

Bedre pc kan ikke ikke købes pt. Den har vundet en del priser, og læg mærke
til, at der er tre års *garanti*.

Claus

Fra : Henning

Dato : 26-03-06 13:39

On Sun, 26 Mar 2006 04:58:31 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Elsebeth" <else@hotmail.dk> skrev

>Lån det sidste og køb denne: http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm

Sjovt man stadig holder fast i
"V.90 PCI Modem
Inklusiv telefonledning" - findes der stadig mennesker i Danmark som
bruger analog opkobling

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-06 14:51

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev

> Sjovt man stadig holder fast i
> "V.90 PCI Modem
> Inklusiv telefonledning" - findes der stadig mennesker i Danmark som
> bruger analog opkobling

Ja, jeg har f.eks. lige brugt mit modem til at sende en fax. Jeg har ganske
vist en faxmaskine, men når jeg skal sende et brev, så sparer jeg både blæk,
tid og papir ved at sende direkte fra min tekstbehandler.

Iøvrigt kender jeg da en del, som stadig bruger modem, fordi deres behov
egentlig kun er mail.

Claus