CPU-køling
Fra : Jan Mejer

Dato : 23-03-06 11:00

ja daw

skal man altid vende blæseren på cpu'en så den blæser ned mod
køleribberne??......hvad sker der, hvis den suger luft væk istedet for?? Har
du nogen erfaring....ellers må jeg jo selv prøve...nå, det gør jeg sgu nok
alligevel

--
www.janmejer.dk

Fra : Privat

Dato : 23-03-06 15:48

Der var en gang hvor man pustede på cpu men efter hånden tror jeg det snart
er en smagssag.

Har 2 systemer 1 hvor den pustes og 1 hvor der suges.
Begge systemer har samme køler og blæser og der er ingen forskæld så, men
der er jo en smagssag.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Hans

Dato : 24-03-06 00:27

Jan Mejer wrote:
> [...]
> køleribberne??......hvad sker der, hvis den suger luft væk istedet
> for?? Har du nogen erfaring....ellers må jeg jo selv prøve...nå, det

Det mest normale er at blæse ned i køleprofilen, da luftstrømmen samtidig
afkøler komponenterne på bundkortet lige omkring CPU'en. Dette er ikke helt
uvæsentligt på de bundkort som har passiv heat-pipe køling, da et manglende
flow omkring CPU-soklen kan betyde mangelfuld køling af chipsættet.

Jeg har selv prøvet at vende blæseren begge veje på en ThermalRight XP120,
og her var der ingen tvivl om at det mest effektive var at blæse ned i
profilen.

Hans