Køb af ny bærbar.
Fra : Torben Andersen

Dato : 22-03-06 21:37

Står overfor at skulle købe en bærbar. Har ingen forstand på det. Skal
primært bruges til internet og spil. Tænkt mig at ofre 7 - 10.000 kr.
Er det muligt, og i givet fald hvad skal jeg så købe ?
Håber på et godt råd.

Mvh og tak

Torben

Fra : itech

Dato : 22-03-06 21:56

Hej Torben

De fleste nye bærebar til en pris over 6000 kr i dag er store nok - til
almindelig brug.
det du skal tænke på er bla. trådløs netværk, brænder, software, og min 512
ram Harddisken er nomalt min. 20 gb er fint.
Anbefales den får indbygget LAN (netværk) og WLAN (trådløs netværk) Brænder
combo (Cdbrænder og dvd afspiller ) DVD brænder - (afspiller og optager af
DVD)
følger der software med, eller har du noget til at ligge du selv ksn
indstaller, men er man ikke dus med at installere programmer, og ikke kender
nogen der kan hjælpe, anbefaldet det købe en med instralleret styresystem
Windows XP og software eks. Works eller office pakken. Internet kræver en
browser, et program der kan vise hjemmesiderne, men det er med i XP.
Køber du ny bærebar pc, anbefales det at købe en tillæggs forsikring, der
dækker alt, eks i 3-5 år, da en bærebar er meget mere udsat end stationær pc
og efter 3-5 år har den nok tjent sig ud - iforhold tl udviklingen.
en bærebar pc svage punkter er skærmen, holder den i hængesler, batteriet
bliver dårlig, musen / pladen kan blive slidt ol. men dette vil en total
forsikring dækken, så de 5-800 kr er givet godt ud.

Fra : Henning

Dato : 22-03-06 22:26

>Håber på et godt råd.

Det bedste råd vil være at læse i news:dk.edb.hardware.baerbar hvor
spørgsmålet stilles 5 gange om ugen.

Fra : Holst

Dato : 22-03-06 22:34

http://www.dell.dk har et rigt udvalg, også til rimelige priser.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 19:48

> [...]
> primært bruges til internet og spil. Tænkt mig at ofre 7 - 10.000 kr.
> Er det muligt, og i givet fald hvad skal jeg så købe ?

Ud over dk.edb.hardware.baebar så prøv at kigge lidt på

http://www.notebookreviews.dk/

www.laptop4u.dk har en del information (ikke nødvendigvis de billigste men
prøv at kigge lidt på siden, den giver et ok overblik over modeller og deres
stærke sider)

mvh Thomas G