Ingen kontakt med lydkort??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 22-03-06 21:11

Hello i gruppen!

Min maskine er en Medion P III. Den har et integreret lydkort. Dette har
fungeret optimalt. Imidlertid efter at jeg er gået fra XP-prof til ME kan
jeg ikke komme i kontakt med det, - d.v.s. jeg får meldingen: Ingen
lydkort, - bruges måske af andet program - eller fungerer ikke properly.
Samtidig med skift af styreprogram byttede jeg CD RW drevet med et
fejlfrit (nyt). Jeg var omhyggelig med montering (slot i samme position -
slave). Så dette skulle ikke have nogen indflydelse.

Så, hvis nogen kan hjælpe, vil jeg blive meget glad.

Bedste hilsen
Palle

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-03-06 21:27

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slave). Så dette skulle ikke have nogen indflydelse.
>
> Så, hvis nogen kan hjælpe, vil jeg blive meget glad.

Hej Palle

En lidt usædvanlig "opgradering" - XP til ME ??
Mange ville kalde det en nedgradering

Men du skal nok lige vænne dig til at ME - bland andre særheder - slet ikke
har samme grad af indbyggede drivere som XP. Se f.eks. på størrelsen af
C:\Windows under ME - XP Pro fylder på min maskine 1,25 Gb...
Med andre ord: du skal selv finde og installere driver til dit lydkort under
ME - men først må du jo lige finde ud af hvilket lydkort, du har - det kan
du ikke se i ME før driverne er installeret....

Enten kigger du i manualerne til din computer eller også - og tit bedre -
går du ind på producenten (af din computers) hjemmeside. Der finder man
meget tit et afsnit med drivere, hvor du kan søge efter dem, der er lavet
specielt til din blanding af maskine/styresystem.
Husk forresten at finde labelen med det nøjagtige model/serienummer på din
computer før du starter søgningen - jeg ender altid med at sku vende bunden
i vejret på den bærbare midt i søgningen - fordi jeg ikke liiiige kan huske
det korrekte nummer

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 23-03-06 09:56

Tak Jesper!

Ja nedgradering - dette er korrekt. Foranlediget af at jeg har kørt på
frihjul og efterhånden har fået lagt så mange forhindringer i vejen af 'Big
brother MS'.

Så nu - jeg havde en ægte ME udgave - er jeg lovlydig. - Men dette er som
at skifte fra motorcykel til træde-ditto. Jeg stræber nu efter, at komme i
besiddelse af en ægte 'copy' som 'MS' kalder det. - Og jeg vil ikke have
noget gratis, men bare det rigtige - og til fornuftig pris. Altså XP Pro +
servicepack 2 så jeg kan modtage opgradering. Er jeg på rette spor?

Palle
'Bus, cykel og støvler, når rim i håret'
' Velocette og Matchless resten af året'

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-06 10:14

Palle Bugtrup wrote:
> Altså XP Pro + servicepack 2 så jeg kan modtage
> opgradering. Er jeg på rette spor?

Du skal bare have en XP licens (lovlig selvfølgelig) så kan og må du hente
alle opgraderinger, Service packs osv. det kræver ikke en XP med SP2 før du
kan / må det.

--
MVH.
N_B_DK