Kingston RAM
Fra : Pomfrit

Dato : 22-03-06 09:21

Hey.

Skal købe nyt hardware. Køber et Asus A8N SLI bundkort med dual ram
understøttelse.

Og så fandt jeg nogen billige ram her:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=15408&type=hardware

Men nu er de ikk på lager mere så tænkte jeg, kan man så godt købe 2 ens
ramblokke på 512mb
og sætte dem sammen. Vil de stadig kører dual ram så..?

På forhånd tak.

Pomfrit

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 12:23

Pomfrit wrote:
> Men nu er de ikk på lager mere så tænkte jeg, kan man så godt købe 2
> ens ramblokke på 512mb
> og sætte dem sammen. Vil de stadig kører dual ram så..?

Det SKAL være 2 identiske ram-blokke for at du kan køre dual.
Du kan også have 2 Kingston blokke og 2 Samsung blokke, og køre dual med
det. Men de skal være parvis identiske.

/Peter

Fra : René Jensen

Dato : 22-03-06 13:20

Peter S. wrote:
> Det SKAL være 2 identiske ram-blokke for at du kan køre dual.

Øhh, nej - det er bare den mest optimale løsning. Har kylet et ekstra
Kingstom modul i min fars Dell, som kom med noget Samsung, og de kører
fint i dual channel.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:31

René Jensen wrote:
> Øhh, nej - det er bare den mest optimale løsning. Har kylet et ekstra
> Kingstom modul i min fars Dell, som kom med noget Samsung, og de kører
> fint i dual channel.

Okay, men til mit Asus mobo står klart at man skal anvende identiske moduler
for at være sikker på at køre Dual Channel.

/Peter

Fra : René Jensen

Dato : 23-03-06 00:20

Peter S. wrote:
> Okay, men til mit Asus mobo står klart at man skal anvende identiske moduler
> for at være sikker på at køre Dual Channel.

Korrekt, det er for at de ikke skal blive sagsøgt af "dumme" amerikanere ;D

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : MN

Dato : 22-03-06 13:33

"Pomfrit" <pomfrit@privat.dk> wrote in message
> [...]
> ramblokke på 512mb
> og sætte dem sammen. Vil de stadig kører dual ram så..?

Så køb dem her. De er også billigere
http://www.expressdelivery.dk/asp/index1280.asp?varernr=KVR400X64C3AK2&goto=productinfo&gruppe=ram&undergruppe=RAM_PC3200&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Mogens

Fra : FedeDorit

Dato : 22-03-06 16:16

"Pomfrit" <pomfrit@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ramblokke på 512mb
> og sætte dem sammen. Vil de stadig kører dual ram så..?

Umiddelbart ja.
Sålænge de er samme størrelse(Mb) og samme type(PCXXXX) så burde der ikke
være problemer selvom det måske er 2 forsk mærker.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-03-06 19:41

On Wed, 22 Mar 2006 09:20:30 +0100, "Pomfrit" <pomfrit@privat.dk>
wrote:

> [...]
>ramblokke på 512mb
>og sætte dem sammen. Vil de stadig kører dual ram så..?

hej det skal være to identiske klodser, jeg kender en der kører dual
med 2 almindelige klodser der er ens, men han har en lavere
cashlatensi "sikkert forkert stavet" så forskellen på 2 almindelige
"ens" klodser og 2 dualklodser er at dualklodserne er håndtestet af
producenten for at man kan være 100% sikker på at de er ens, jeg har
selv 2 1gb dual kingston klodser de kører enda hurtigere end der står
i specifikationerne, så det kan godt betale sig at købe dual og give
de par hundrede mere

Fra : Pomfrit

Dato : 23-03-06 10:14

Mange tak for de mange svar.

Tak til MN for linket.. Der skulle gerne komme en lille pakke til mig i
morgen.

Pomfrit