Forskel på iEEE 802.11b og 802.11G
Fra : Lars & Jane

Dato : 22-03-06 00:58

Passer et D-Link Air DWL+ / IEEE 802.11B/ 22Mbps / PCI. sammen med min
TOPCOM 54Mbps IEEE 802.11G trådløse router ?
Skal bare bruges til en Internetforbindelse på 2mbit
Har i dag en 54mbps USB Stick som fulgte med routeren
men giver ikke et godt modtage signal, og har fået at vide et PCI kort med
antenne modtager bedre.
Håber i kan gøre os lidt klogere.
Mvh Far og Søn som ikke længere kan spille Counter Strike Source, efter at
han er blevet Trådløs

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 22-03-06 08:37

> Passer et D-Link Air DWL+ / IEEE 802.11B/ 22Mbps / PCI. sammen med min
> TOPCOM 54Mbps IEEE 802.11G trådløse router ?

Ja, 802.11g er bagudkompatibel med 802.11b.

Lars

Fra : jama

Dato : 22-03-06 09:07

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber i kan gøre os lidt klogere.
> Mvh Far og Søn som ikke længere kan spille Counter Strike Source, efter at
Lyder mærkeligt,står din PC langt fra Routeren,for et USB stik regnes som
det beste.Prøv spørgsmålet i News i Trådløs,de er experter.
Mvh.Jama

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 22-03-06 10:30

> Lyder mærkeligt,står din PC langt fra Routeren,for et USB stik regnes som
> det beste.

Ifølge hvem???

Såvidt jeg ved, forholder det sig mildt sagt anderledes, også iflg. egen
erfaring.
USB "kortene" kan dog, i visse tilfælde, have en lille fordel, nemlig hvis
de monteres på forlængerledning og således er mere fleksible mht. placering.
Men jeg vil mene, at det klart er at foretrække indstikskort (PCI) med
aftagelig antenne, så denne kan placeres optimalt.

Lars

Fra : Lars & Jane

Dato : 22-03-06 17:23

OK
Vi prøver om det virker.
Tak For hjælpen
Mvh Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-03-06 20:30

jama wrote:
[Trådløst netværk]
> et USB stik regnes som det beste.

Der er ikke korrekt, jeg tror det er fordi USB ikke giver nok
strøm. Se fx længderne på Sandbergs produkter:

USB, op til 75m. udendørs:
http://www.sandberg.dk/worldwide/prod.asp?prod=130-97

PCI, op til 250m. udendørs:
http://www.sandberg.dk/worldwide/prod.asp?prod=130-95