Skift af PSU
Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-03-06 21:27

Jeg skal have skiftet strømforsyningen i min PC, da den nuværende brummer
lidt rigeligt efterhånden. Jeg har aldrig prøvet at skifte en sådan, så jeg
ville lige høre jer om det er en forholdsfri smertefri operation?. Er det
f.eks. let
at se hvilke stik der skal tilsluttes hvor?.

Mvh.

Karsten

Fra : CopyCat

Dato : 21-03-06 21:36

> at se hvilke stik der skal tilsluttes hvor?.

Ja , det er normalt ret let .. 4 skruer .. stik kan kun sidde / vende
rigtigt ..

Du skal lige være opmærksom på at der findes flere typer strømforsyninger.
De helt gamle AT typer .. hvilket nok ikke er sansynligt ..
De nyere ATX med 20bens stik . (meget sansynligt)
De nye ATX med 24 ben .. under 1 år gammel ..
De helt nye BTX som er usansynligt ..

Hvis din computer er bygget i et specielt lille kabinet eller fra en
mærkvare producent kan det også give problemer ..

Hvilken processor sidder der i din komputer? .. det er nok det der giver det
største fingerpeg om hvilken strømforsyning du skal have ..

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-03-06 21:46

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> skrev bl.a:

> Hvilken processor sidder der i din komputer? .. det er nok det der giver
> det
> største fingerpeg om hvilken strømforsyning du skal have ..

Tak for svar. Min CPU er en AMD Athlon 2400+. Jeg har haft en CPU liggende
et stykke tid som jeg købte på QXL. Det er en COLORSit 420W Silent Power
Supply w/120mm Fan. *25dBa*. Og jeg har sikret mig at den passer til
kabinettet. Så nu går jeg i gang

Mvh.

Karsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-03-06 22:20

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev:

> [...]
> et stykke tid som jeg købte på QXL. Det er en COLORSit 420W Silent Power
> Supply w/120mm Fan. *25dBa*. Og jeg har sikret mig at den passer til

Det var selvfølgelig en PSU jeg mente. Og operationen tog 10 min. Herligt at
være fri for brum. Og den store blæser på PSUen gør, at min CPU temperatur
er droppet 3 - 4 grader . Tak for hjælpen.

Mvh.

Karsten

Fra : Mariusz

Dato : 21-03-06 21:43

Det er lige til at skifte en PSU. Det sværeste er nok at vælge den ;).

/Mariusz