Ny PC - kommentarer?
Fra : Masterpuf

Dato : 19-03-06 20:15

Hej

Jeg har prøvet at sætte noget sammen til en ny PC. Vil gerne have
konstruktive bemærkninger, hvis noget er for småt eller for stort og hvorfor
og gerne andre forslag.

Den skal bruges til:
Videoredigering, lidt spil og andre småting.

Det eneste jeg ikke har fundet endnu er et TV-kort/AV-kort. - Da jeg ønsker
at få et kort hvor jeg kan have Video-in, S-video-in, Audio-in stik på
fronten, og resten bagpå. - Kan få disse stik på fronten?

Ang. kabinet: Jeg vil gerne have et kabinet hvor drevene er bag en låge, men
mulighed for 1 eller 2 5,25" pladser der ikke er bag en låge. Er der andre
end den jeg har fundet?

Det jeg har fundet:
Kabinet: Thermaltake Modern Life Style XaserV Damier V5000+ - Er fronten
helt sort når den er helt ny - Er det klistermærker man kan vælge at sætte
på fronten?
Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower Xaser Edition W0011
Bundkort: ASUS AiLife Series P5WD2-E Premium
Processor: Pentium D 950 3.4 GHz
Ram: GeIL DDR 2 Series 2 x 1 GB
Harddisk: Maxtor DiamondMax 10 250 GB
Grafik-kort: MSI RX1600XT-T2D256EZ
DVD-Brænder: BenQ DW1655
DVD-Drev: Sony DDU 1615 (Sort) (OEM)
Styresystem: Microsoft Windows XP Home Edition w/SP2 (Dansk)

Masterpuf

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 19:28

Masterpuf wrote:

> Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower Xaser Edition W0011

Overvej evt. en SeaSonic S12 PSU istedet, det er tophat kvalitet.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Masterpuf

Dato : 19-03-06 20:35

Hej
Fik ikke linkene med, men det er de nu.

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=75953 - Er fronten
helt sort når den er helt ny - Er det klistermærker man kan vælge at sætte
på fronten?
Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower Xaser Edition W0011 -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=67630
Bundkort: ASUS AiLife Series P5WD2-E Premium -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=180161
Processor: Pentium D 950 3.4 GHz -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=177420
Ram: GeIL DDR 2 Series 2 x 1 GB -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=115472
Harddisk: Maxtor DiamondMax 10 250 GB -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=138326
Grafik-kort: MSI RX1600XT-T2D256EZ -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=184085
DVD-Brænder: BenQ DW1655 - http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=178167
DVD-Drev: Sony DDU 1615 (Sort) (OEM) -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=156148
Styresystem: Microsoft Windows XP Home Edition w/SP2 (Dansk) -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=157667

Masterpuf

Fra : .@.

Dato : 19-03-06 22:55

Masterpuf skrev den 19-03-2006 20:35:

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=156148
> Styresystem: Microsoft Windows XP Home Edition w/SP2 (Dansk) -

Nu har jeg ikke gået dine links igennem, men jeg vil overveje hvis jeg
var dig, at se på hvad det koster, at købe det hele ét sted for at spare
portoudgifter.

Det har du vel regnet på, ik?

mvh

Carsten Riis

Fra : Masterpuf

Dato : 20-03-06 08:34

> Nu har jeg ikke gået dine links igennem, men jeg vil overveje hvis jeg
> var dig, at se på hvad det koster, at købe det hele ét sted for at spare
> [...]

Ja det har jeg også kigget på, men det bliver nok til 2 steder.

Masterpuf

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-03-06 19:38

On Sun, 19 Mar 2006 20:35:19 +0100, "Masterpuf" <no@mail.com> wrote:

Har du ikke glemt harddiske?

Vil anbefale et par små WD Rapture diske til styresystem og programmer
- og en stor lager disk.

Fra : Masterpuf

Dato : 20-03-06 19:49

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:7jtt12ptiv8sceku1n1jf3899gb9aql4b0@4ax.com...
> On Sun, 19 Mar 2006 20:35:19 +0100, "Masterpuf" <no@mail.com> wrote:
>
> Har du ikke glemt harddiske?
>
> Vil anbefale et par små WD Rapture diske til styresystem og programmer
> - og en stor lager disk.

Nej der var da skreveten Maxtor (250GB)på listen, og så har jen en anden
(200GB).
Hvad er WD Rapture?
Er de lige så hurtige som en sata II 16MB?

Masterpuf

Fra : PA

Dato : 20-03-06 18:05

"Masterpuf" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> DVD-Brænder: BenQ DW1655
> DVD-Drev: Sony DDU 1615 (Sort) (OEM)
> Styresystem: Microsoft Windows XP Home Edition w/SP2 (Dansk)

Har du tænkt på hvor meget du støtter NESA eller hvem du har som
el-leverandør.
MVH Per

Fra : Masterpuf

Dato : 20-03-06 18:47

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Masterpuf" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Har du tænkt på hvor meget du støtter NESA eller hvem du har som
> el-leverandør.
> MVH Per

???

Masterpuf