Hjælp til en uvidende ang. RAM
Fra : Joseph Pistone

Dato : 19-03-06 16:30

Hej gruppe!

Jeg må blankt tilstå at jeg ikke ved ret meget om det, og derfor søger lidt
hjælp her. Jeg har installeret et program som har hjulpet mig lidt med at
kunne fortælle hvad jeg sidder ved for en maskine, så jeg håber i ud fra de
fakta kan hjælpe mig, i mit køb af lidt ekstra ram.

Der er som det gerne skulle fremgå af informationerne nedenfor installeret
256 kb ram.. det er jo hverken til at leve eller dø af, så jeg regnede med
at tilføje mig en 1 gb-stang. Men jeg har et par spørgsmål som sagt.

Jeg går ud fra at det ikke er nødvendigt for mig at tage højde for om det er
ram i 2 x 512 eller om jeg bare køber en stang på 1024? Jeg har kigget lidt
på EDBpriser og søger jeg på 1 gb ram, så får jeg bl.a. nogle priser op hvor
det er listed som 2 x 512, og så tænkte jeg om det havde nogen nævneværdig
betydning for mig?

Min nuværende ram har en hastighed på 3200, er det noget jeg skal fortsætte
med? Hvilken type ram bør jeg købe? Jeg har af mange fået anbefalet
Kingston, der skulle være en okay ram til en fordelagtig pris.

Jeg skal måske kort lige beskrive måden jeg arbejder på min computer. Jeg
arbejder ofte med mange forskellige programmer kørende, og ofte hvor de
arbejder med stor datamængde. Jeg spiller meget sjældent computerspil, og
jeg har derfor ikke nogle særlige krav i den retning.

Jeg beklager den lidt rodede mail, og håber i alligevel kan hjælpe mig. Hvis
i mangler information af nogen art, så svarer jeg hurtigst muligt. På
forhånd mange tak. Mine specifikationer er nederst i indlægget her.

Venlig hilsen
Henrik

Her er mine specifikationer:

Motherboard:
CPU Type Intel Pentium 4,
3000 MHz (15 x 200)
Motherboard Navn ASRock P4S55FX(+)
(5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)
Motherboard Chipset SiS 655FX

Motherboard Egenskaber:
Produkt P4S55FX
Version 1.0

[ Hukommelses Kontroller ]

Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
Fejl Detekterings Metode 32-bit ECC
Fejl Korrektion Single-bit
Understøttet Hukommelses Interleave 1-Way
Nuværende Hukommelses Interleave 1-Way
Understøttet Hukommelses Hastighed 70ns, 60ns
Understøttede Hukommelses Typer SPM, FPM, EDO,
Parity, ECC, SIMM
Understøttet Hukommelses Spænding 3.3V
Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse 1024 MB
Hukommelses Sokler 4

[ Hukommelses Moduler / DIMM1 ]

Hukommelses Moduls Egenskaber:
Sokkel Udformning DIMM1
Type DIMM, SDRAM
Installeret Størrelse 256 MB
Monteret Størrelse 256 MB

Hukommelses Moduls Egenskaber:
Modul Størrelse 256 MB (1 rank, 4
banks)
Modul Type Unbuffered
Hukommelses Type DDR SDRAM
Hukommelses Hastighed PC3200 (200 MHz)
Modul Bredde 64 bit
Modul Spænding SSTL 2.5
Fejl Detekterings Metode Ingen
Opdaterings Frekvens Nedsat (7.8 us),
Self-Refresh

[ Processorer / Intel(R) Pentium(R) 4 Processor ]

Processor Egenskaber:
Producent Intel
Version Intel(R) Pentium(R)
4 Processor
Ekstern Hastighed 200 MHz
Maksimum Hastighed 3000 MHz
Nuværende Hastighed 3000 MHz
Type Central Processor
Spænding 3.3 V, 2.9 V
Status Tilkoblet
Sokkel Udformning FC-478

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-06 21:48

"Joseph Pistone" <hkhprinsgemalen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i mangler information af nogen art, så svarer jeg hurtigst muligt. På
> forhånd mange tak. Mine specifikationer er nederst i indlægget her.

Køb det billigste. Jeg har købt masser af ram til forskellige pc.er og har
aldrig haft problemer med det billigste ram.
Så om du køber 2x512 eller 1X1 er for mig at se ligegyldigt. Vælg det, som
du på dagen kan få billigst.
Det eneste du umiddelbart skal være opmærksom på, er at det skal være pc3200
og ikke pc2-3200, samt at det ikke må være ecc ram. Det vil altid stå hvis
det er ecc ram.

Kurt

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 19-03-06 22:03

> [...]

>kunne fortælle hvad jeg sidder ved for en maskine, så jeg håber i ud fra de
>fakta kan hjælpe mig, i mit køb af lidt ekstra ram.

Jeg ville købe:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350430

Pga. dual channel.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Joseph Pistone

Dato : 20-03-06 22:18

Jeg siger tak til jer begge..

> [...]
> Opdaterings Frekvens Nedsat (7.8 us),
> Self-Refresh
>
> [ Processorer / Intel(R) Pentium(R) 4 Processor ]

Pentium(R)