Valg af grafikkort til gamingcomputer
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 18-03-06 15:52

Hejsa.

I løbet af den næste uge går jeg igang med at bygge en ny computer. Grunden
til dette er, at jeg længe har haft øjnene på et nyt spil ved navn Oblivion,
og min nuværende computer ikke har kræfterne til at køre det. Desværre har
jeg ikke den store hardware viden, og tænkte at jeg derfor ville spørge her.

Pt. mangler jeg at bestemme hvilket grafikkort og motherboard jeg vil købe.
Da jeg desværre er en fattig studerende, skal prisen for de 2 dele kun være
omkring 2.500 kr.

Med hensyn til motherboard, må mindstekravet vel være noget med PCI-express?
Mht. grafikkort har jeg overvejet enten et ATI Radeon x800 eller et NVIDIA
GF7800GT, men pga. min manglende viden indenfor hardware, ved jeg ikke om
disse kort egner sig til gaming, eller om der er nogle andre der er bedre.

Har I nogle ideer?

På forhånd tak
Lasse Jørgensen (sønnen)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-03-06 16:31

Bo Jørgensen wrote:
> [...]
> disse kort egner sig til gaming, eller om der er nogle andre der er bedre.

Det burde køre fint på et 7800GT ihvertfald..
Recommended er vist et normalt 6800?

Om du kan få sådan et OG et motherboard for kun 2500,- ved jeg ikke.

Jeg regner med at det vil køre nogenlunde på mine 2x6600GT i SLi,
ellers planlægger jeg at opgradere til et Asus 7800GT Silencer på et
tidspunkt.

// Hans, Waiting for Oblivion ;)
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 17:55

Hans Joergensen wrote:

> // Hans, Waiting for Oblivion ;)

5 dage Hans, 5 dage! :)

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : john smith

Dato : 18-03-06 17:58

> [...]
> disse kort egner sig til gaming, eller om der er nogle andre der er bedre.

Ja da

Jeg har opgardetet af samme grund, jeg har købt bl.a.
et : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157972

og mb er et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156336

derudover en 3200+ amd og 2 gb kingston ram i 1gb moduler så det køre dual
channel.

Jeg har også købt et par zalman blæsere, da sådan et standard grafikkort
blæser larmer en del. Jeg brugte denne

/me