Ram
Fra : Masterpuf

Dato : 17-03-06 11:35

Hej

Hvad får man mest ud af? - fordele og ulemper?
1) 2 x 1GB PC2 4200
2) 2 x 512 MB PC2 6400

Masterpuf

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-03-06 16:49

On Fri, 17 Mar 2006 11:34:41 +0100, Masterpuf <no@mail.com> wrote:

> Hej
>
> Hvad får man mest ud af? - fordele og ulemper?
Hvilket system skal de køre på?

> 1) 2 x 1GB PC2 4200
Mere plads, kan være hurtigere hvis du bruger programmer som har brug for
meget ram. Så undgår du diskswapping
> 2) 2 x 512 MB PC2 6400
Hurtigere ram men mindre plads. Vil være hurtigere hvis ellers ikke alt
rammen er brugt. Når rammen er brugt vil systemet swappe på disken og den
højere hastighed vil ikke hjælpe.

Jeg tror at i almindelig brug vil 2X512mb føles hurtigst. Men hvis du
bruger tunge programmer som f.eks. video/billede redigering og har mange
programmer åbne samtidig så vil 2X1gb føles hurtigere.

Men det forudsætter jo at du har forstand på at tweake systemet så det
udnytter den hurtige ram. Ellers vil den sansynligvis ikke udnytte
hastigheden.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"