omdrejinger, cou-køler ... og kabel til re~
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 16-03-06 22:07

Hejsa,

Jeg har sat sådan en modstand på min CPU-fan, der køler en 2.4 ghz
IntelCeleron. Ifølge Everoest home kører den 1876 rpm og temeraturen på
cpu'en svinger mellem 35 og 85 grader (det siger den, men det lyder sgu
mærkeligt).

Spørgsmålet: Er 1900 omdrejninger i minuttet nok? Tillængsspørgsmål; jeghar
sådan en regulator, men ej et kabel dertil. HVor får man sådan et henne?

ras

Fra : ain

Dato : 16-03-06 23:37

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmålet: Er 1900 omdrejninger i minuttet nok? Tillængsspørgsmål;
> jeghar sådan en regulator, men ej et kabel dertil. HVor får man sådan et

en modstand (faldmodstand) er ikke nogen god ide.med hensyn til
varmeafsætning
bedre er en LM 7809 eller 7808, her giver du blæseren 9 eller 8 volt
de kan normalt tåle ca 1-1,5 amp, dvs at de ikke behøver nogen køling
hvilken temperatur du får må du selv finde ud af (eller måle).

Spørgsmålet: Er 1900 omdrejninger i minuttet nok?
det afhænger da af hvor meget de 1900 omdr producerer af køleluft.
et tip:
LM 7808 set forfra venstre ben:12 volt ind, midterben: fælles ground
højre ben 9 eller 8 volt ud alt efter type.
v/h ain