Analog / digital skærm
Fra : erl

Dato : 15-03-06 23:21

Kan man egentlig se nogen forskel om man bruger den analoge eller digitale
udgang på videokortet ? Jeg bruger 1280*768 på en MIRA TFT 19" widescreen,
men har kun analog udgang.
Mvh.
Erling

Fra : "Bjørn E. Thorup"

Dato : 15-03-06 23:49

erl skrev:
> Kan man egentlig se nogen forskel om man bruger den analoge eller digitale
> udgang på videokortet ? Jeg bruger 1280*768 på en MIRA TFT 19" widescreen,
> men har kun analog udgang.

Jeg tror det er blevet diskuteret tusind gange før. Nogle mener de kan
se forskel, andre ikke. Spørgsmålet hører hjemme i dk.edb.hardware.skaerm
Men før du poster igen, så prøv lige at søg lidt med Google i gruppen og
jeg er sikker på du vil finde noget lign. det du spørger om-

--
Bjørn E. Thorup
http://www.thabear.dk

Fra : john smith

Dato : 16-03-06 10:07

> Kan man egentlig se nogen forskel om man bruger den analoge eller digitale
> udgang på videokortet ? Jeg bruger 1280*768 på en MIRA TFT 19"
> [...]

Ja jeg kan sagtens se forskel, måske har det også noget med størrelsen på
skærmen at gøre, min er en 20. Men et dvi grafikkort koster ikke alverden
:). Nu skriver du ikke hvilket grafikkort du bruger.

Dog skal man nok vurdere om man vil opgaredere grafikkort af den ene grund.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-03-06 11:45

> Kan man egentlig se nogen forskel om man bruger den analoge eller
> digitale udgang på videokortet ? Jeg bruger 1280*768 på en MIRA TFT
> 19" widescreen, men har kun analog udgang.

Ved den opløsning tror jeg ikke forskellen kan være specielt stor, men på
min 21" TFT der kører 1600x1200 kan jeg godt se forskel hvis jeg bruger det
medfølgende (og tynde) VGA kabel. Bruger jeg et ordentligt VGA-kabel, som
også er dobbelt så kraftigt som det der fulgte med skærmen, så kan jeg ikke
rigtigt se forskel på om jeg bruger DVI eller VGA. Det afhænger
selvfølgeligt også af kvaliteten på den analoge udgang på dit grafikkort.
Hvis det er et onboard-grafikkort, synes jeg ofte ikke kvaliteten er særligt
overbevisende..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 17-03-06 12:19

"erl" <erlø@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man egentlig se nogen forskel om man bruger den analoge eller digitale
> udgang på videokortet ? Jeg bruger 1280*768 på en MIRA TFT 19"
> [...]
Tja... har selv en Eizo skærm og Matrox G550.
I starten kørte jeg analogt, indtil jeg fik fat i et DVI kabel.
Forventede en verden til forskel, men blev ret "skuffet".
Synes ikke selv, der var imponerende forskel. (1280*1024).
Lars