Defekt USB pen.
Fra : Lars

Dato : 14-03-06 20:49

Har en SanDisk Cruzer Titanium USB Flash Drive 2GB, som pludselig ikke
længere vil genkendes i Windows XP. Den har virket fint ind til nu, hvor XP
skriver, at det er en ukendt endhed, og der ikke er installeret nogle driver
til enheden. På SanDisk hjemmeside står der, ikke overraskende, at der ikke
kræves driver under XP, og jeg har ikke forsøgt og installere Windows 98
driver, da jeg formoder det ikke vil være hensigtsmæssigt.

Nogle forslag på, hvad jeg kan gøre før jeg sender den retur?
Hvis den skal sendes retur, kan man så forhindre (uden at ødelægge den, og
derved miste muligheden for at få den bytte), at de filer, som ligger/lå på
den ikke kan læses/genskabes?
Mvh.

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-03-06 21:45

On Tue, 14 Mar 2006 20:49:26 +0100, Lars wrote:

> [...]
> derved miste muligheden for at få den bytte), at de filer, som ligger/lå på

Prøv den på en anden maskine

Når først XP har fået et eller andet galt i halsen omkring et stk usb
hardware er fejlen oftes ikke til at komme af med igen før du
reinstallerer.

Jeg har samme problem med en USB mus, den fungerer 100% på alle andre
maskiner end min, hvor den forøvrigt har fungeret længe før problemet
opstod.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: http://tidtildsb.dk ::
http://yndigtland.dk ::

Fra : Lars

Dato : 14-03-06 22:33

J.K.Arning skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har samme problem med en USB mus, den fungerer 100% på alle andre
> maskiner end min, hvor den forøvrigt har fungeret længe før problemet

Har allerede prøvet på 3 andre maskiner uden held. Vil prøve at finde en
ikke XP maskine, måske kan jeg så være heldig.
Mvh.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-03-06 08:25

Lars wrote:

> Har allerede prøvet på 3 andre maskiner uden held. Vil prøve at finde en
> ikke XP maskine, måske kan jeg så være heldig.

Eller en linux maskine. Den kan måske fortælle noget fornuftigt om hvad der
er galt. Eller om ikke andet bare redde dine data. Havde en MP3 afspiller,
der gik kold. Den ville hverken tænde eller genkendes på andet end min
linux maskine. Der kunne jeg til gengæld sagtens hente data ud af den.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Svend

Dato : 15-03-06 13:22

"Lars" <Lars@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derved miste muligheden for at få den bytte), at de filer, som ligger/lå

Prøv at fjerne usb enhederne i hardware listen på din PC (uden at flash
drevet sidder i PC'en)
Genstart så PC'en og Windows vil finde ny hardware.
det har hjulpet mig nogle gange.

Svend Nielsen

Fra : MRN

Dato : 15-03-06 14:29

> Nogle forslag på, hvad jeg kan gøre før jeg sender den retur?

Prøv at sætte den i en tilfældig usb port. Højreklik så på "Denne Computer"
og vælg "Administrer". Hvis den dukker op under punktet "Diskhåndtering", så
kan du måske formatere den derfra.

Det har virket for mig et par gange...

Mvh
MRN

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-03-06 08:48

Lars skrev:
> Nogle forslag på, hvad jeg kan gøre før jeg sender den retur?

XP har det svært med drevbogstaver på flytbare drev.
Prøv at finde den i diskhåndtering og giv den
et nyt, unikt drevbogstav.

Peter Schrøder

Fra : Lars O.

Dato : 17-03-06 23:46

> [...]

> kræves driver under XP, og jeg har ikke forsøgt og installere Windows 98
> driver, da jeg formoder det ikke vil være hensigtsmæssigt.

Jeg har oplevet det samme med en SanDisk. På HP's hjemmeside fandt jeg et
program til at formattere flash drev. Derefter kunne XP se den igen.

/Lars