AMD 3500 CPU bliver for varm med lukket si~
Fra : René Sørensen

Dato : 14-03-06 17:45

Hej alle

Min kammerat har et problem. Han har købt et færdigt samlet bundkort,
CPU, køler og ram hos Multimedie World. Det betalte han 400 kr for.
Han skulle så selv putte skidtet i sit dejlige thermaltake xaser V
kabinet med 5 blæsere på og et lcd display. Nu er problemet, at
computeren bliver for varm når siden er på og han spiller i ca. ½
time. Computeren lukker ned og man kan straks efter starte op og gå
ind i biosen og aflæse temp. Den står til ca 84 grader og det ved de
fleste af os er alt for meget. Når siden er af bliver den ca. 65
grader varm under spil. der er godt nok en masse kabler men alligevel.
På CPU'en er der monteret en dejlig zalman kobber køler som også kører
på fuld skrue, samt alle de andre kølere. Men det hjælper desværre ikke.
Vi kørte så ind til Multimedie World for at gøre opmærksom på
problemet og vi fortæller at vi næsten er sikre på at de ikke har
"pakket" bundkort, CPU og køler ordentligt. (hmm måske har de glemt
pastaen). De påstår så en uge efter at det er grafikkkortet der er
stået af. Og de slet ikke kunne starte maskinen... Her siger vi WHAT!
Der var ingen problemer der vi afleverede den. Man kunne sagtens
spille bare siden var af.
Når men et par dage efter for min kammerat så afvide at der ikke er
nok airflow i kabinettet.. HVad der sidder 5 blæsere og en ordentlig
zalman køler. Når men nu kan de altså ikke gøre mere. Så er
grafikortet ikke iorden og garantien gælder ikke da en af fan stikkene
har kortsluttet grafikkortet. Og derfor er computeren ikke stabil.

Helt ærligt og det vil de igen have 400 kr for at have testet disse
ting. Jeg har ikke lyst til at "pakke" den om da vi har papir på at de
har gjort det og det ikke er der problemet er. Pakker jeg den om, er
der slet ikke nogen garanti.

Hvad gør vi?

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Åge

Dato : 14-03-06 19:31

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ting. Jeg har ikke lyst til at "pakke" den om da vi har papir på at de
> har gjort det og det ikke er der problemet er. Pakker jeg den om, er

Lader professionelle samle apparatet.

Fra : René Sørensen

Dato : 14-03-06 19:55

Åge wrote:

> Lader professionelle samle apparatet.

Hvis du hentyder til at man skal lade professionelle sætte en
færdig-monteret CPU, køler, bundkort og ram ind i kabinettet. Jeg har
skrevet de har lavet cpu, køler, motherboard og ram-monteringen) og
min kammerat HAR betalt for det fra start inden vi overhovedet havde
modtaget varen. Det har jo ikke nået at gøre med at CPU'en bliver for
varm. Det skal lige siges jeg selv har samme kabinet og har selv isat
færdigmonteret motherboard uden problemer. Når jeg spiller F.E.A.R og
afbryder spillet, går ind i biosen. Tja så har jeg selv 40 grader. den
eneste forskel på hans og min maskine er, at jeg selv har en 3200 amd
og han har en 3500. Så der er nået der ikke hænger sammen.

Jeg kan ikke se der skulle være problemer i at isætte en samlet vare
som man har betalt for at få monteret, ind i et kabinet fra en
tidligere maskine.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-03-06 22:26

> [...]
> det og det ikke er der problemet er. Pakker jeg den om, er der slet ikke

Ja, noget må der jo være galt.

Under normale omstændigheder kan det hardware du har der nemt køre perfekt i
det omtalte kabinet.

Jeg har selv en 3500+ med en zalman køler + Geforce 6600GT med orig. køler.
Min cpu bliver 52º-54º når jeg har spillet i 1 time.

Nu skriver du ikke hvilken Zalman køler du har...men nogle af dem har vist
sig ikke at være helt lige på kontaktfladen, og så opstår der en
luft-fænomén der faktisk holder på varmen. Dvs. at køleren er en "bytter".

Måske er pastaen "smidt" på uden meget forstand.
For meget pasta lukker også varmen inde...for lidt giver tomme områder.

Og ja, dit grafikkort kan selvfølgelig være dårligt.
Hvor mange fanstik er der på bundkortet?
Og hvor mange er der plads til i kablet op til blæseren?
Hvis der er plads til 4 pin i stikket, kan du ha' koblet kablet forkert til
bundkortet og derved kortsluttet fanstikket.

Men jeg tror nu mest på samlingen af systemet.
Tror du skal få det skilt ad og så få det samlet igen af én der har tjek på
det.

mvh
Bri@n

Fra : René Sørensen

Dato : 15-03-06 17:44

co@ch [4130] wrote:

> Nu skriver du ikke hvilken Zalman køler du har...men nogle af dem har vist
> sig ikke at være helt lige på kontaktfladen, og så opstår der en
> luft-fænomén der faktisk holder på varmen. Dvs. at køleren er en "bytter".

Husker desværre ikke hvilken model det er. Prøver lige at slå det
op.... Mener bestemt det er denne her:

ZALMAN CNPS 7000B-Cu - Processor-køler - ( Socket 478, Socket 754,
Socket 940, Socket 462, Socket 939 ) - kobber

> Måske er pastaen "smidt" på uden meget forstand.
> For meget pasta lukker også varmen inde...for lidt giver tomme områder.

Hehe jeg tror nok de har forstand på det. Men vi laver jo alle fejl.
Bare man vil stå ved dem og få det rettet. Det er her problemet ligger
tror jeg.

> Og ja, dit grafikkort kan selvfølgelig være dårligt.

Det tror jeg ikke da jeg kan aflæse i biosen, at det er CPU'en der
bliver 84 grader.

> Hvor mange fanstik er der på bundkortet?

ved jeg ikke lige, da det ikke er min computer. Men min kammerats.

> Og hvor mange er der plads til i kablet op til blæseren?
> Hvis der er plads til 4 pin i stikket, kan du ha' koblet kablet forkert til
> bundkortet og derved kortsluttet fanstikket.

MMW har selv monteret blæserstikket direkte på motherboardet, og jeg
har ladet det sidde. Så igen er det ikke mig der har lavet rav i den
her. De eneste fans jeg har tilsluttet, er de fem som sidder på
kabinettet. Strømstikket til grafikkortet har jeg taget direkte fra
strømforsyningen.

> Men jeg tror nu mest på samlingen af systemet.
> Tror du skal få det skilt ad og så få det samlet igen af én der har tjek på
> det.

Det var det min kammerat betalte 400 kr for hos multimedia world.
Netop for jeg ikke skulle misse garantien. Selvom jeg sagtens kunne
have gjort det. Det har jeg gjort på mange maskiner med success. Men
jeg skulle ikke nyde nået på min kammerats. Tænk hvis jeg brændte
skidtet af Det var jo ikke mit. Og slet ikke for 400 kr som MMW
skal have for det. Jeg syntes de penge var givet godt ud.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : René Sørensen

Dato : 15-03-06 17:53

co@ch [4130] wrote:

> Hvis der er plads til 4 pin i stikket, kan du ha' koblet kablet forkert til
> bundkortet og derved kortsluttet fanstikket.

Jeg har lige en tilføjelse.
Det var et løst fanstik som tilhører kabinettet, som har været inde og
kortsluttet grafikkortet, påstår de. Men hvis det skulle være
tilfældet, hvorfor kan man så godt spille BF2 en hel søndag med siden
af uden problemer, hvis grafikkortet er kortsluttet? Hvordan skal
stikket kunne komme ind og røre grafikkortet når det er indkasplet i
plastik? Hmm...

--
MVH.

René Sørensen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 15-03-06 18:40

> [...]
> problemer, hvis grafikkortet er kortsluttet? Hvordan skal stikket kunne
> komme ind og røre grafikkortet når det er indkasplet i plastik? Hmm...

He he..ja det kan jeg heller ikke lige se hvordan den hænger sammen

Men prøv at pakke lidt ny pasta på Cpu'en

mvh
Bri@n

Fra : René Sørensen

Dato : 17-03-06 08:45

co@ch [4130] wrote:

> He he..ja det kan jeg heller ikke lige se hvordan den hænger sammen
>
> Men prøv at pakke lidt ny pasta på Cpu'en

Tjaa det er vi så nok nød til. Vi har hentet hans computer i går, og
IGEN betalt 400 kr for fejlfinding. Men vi er jo stadig ikke kommet
videre. Men det med at give ny pasta var jo det de skulle have gjort.
Det var jo det man betalte dem for første gang... Når men i hvert
fald, så sætter jeg aldrig nogensinde mine ben i den computerbutik
igen. Og det sjove var, at der også var en anden person der lige p.t.
lå og sloges med butikken om en computer han havde købt. Han har på
fire måneder afleveret og hentet maskine fordi den stadig ikke virker.
Han skulle heller aldrig handle der mere.
Vores fremtidige køb bliver hos SHG.dk. Der har jeg også handlet vores
kabineter og strømforsyninger. God butik.

--
MVH.

René Sørensen