køb af ram
Fra : kedde

Dato : 13-03-06 19:43

Hej

Jeg har et gammelt p4c800 bundkort som ska ha noget mere ram

jeg har nu 2 x 512 kingston hyperX

Min 2.4 ghz p4 kører med HyperThreading og er clocket til 3.0 ghz.

Kan jeg godt købe 2x1gb ram så jeg ialt har 3 gb ram og samtidig fortsætte
med at køre hyperthreading?

/kedde

Fra : Hans

Dato : 13-03-06 19:53

kedde wrote:
> [...]
>
> Min 2.4 ghz p4 kører med HyperThreading og er clocket til 3.0 ghz.
>
> Kan jeg godt købe 2x1gb ram så jeg ialt har 3 gb ram og samtidig

Du blander HT og Dual-Channel sammen. HT har ikke noget med
ram-konfigurationen at gøre.

Du kan derimod godt køre Dual-Channel på p4c800 med 2x512MB og 2x1GB moduler
som du ønsker.

Hans

Fra : kedde

Dato : 13-03-06 20:26

Ok, jeg var nok lidt snappy der... :)

HT'en betyder at systemet "simulerer" to processorer ikk?

Men hva betyder det der Dual Channel ting så?
især i forhold til hastighed - jeg arbejder med tung 3danimation, hvis du
forstår :)

/kedde

Fra : Hans

Dato : 13-03-06 23:28

kedde wrote:
> Ok, jeg var nok lidt snappy der... :)
>
> HT'en betyder at systemet "simulerer" to processorer ikk?

Helt korrekt.

> Men hva betyder det der Dual Channel ting så?
> især i forhold til hastighed - jeg arbejder med tung 3danimation,
> hvis du forstår :)

Der er en god forklaring her:
http://www.kingston.com/newtech/MKF_520DDRwhitepaper.pdf

Hans

Fra : kedde

Dato : 13-03-06 19:57

har fundet ud af det selv, ved mod min vilje at kigge i en manual......

det kan godt lade sig gøre at køre HT selvom alle ramklodserne ikke er helt
ens i feks størrelse, de skal blot være placeret i par med a1=b1 og a2=b2

/kedde