hvilket program kan måle temp på cpu?
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-03-06 09:46

Hej. Jeg tror min cpu bliver overophedet da min pc pludselig genstarter uden
varsel. Jeg har ikke installeret nyt hardware længe (mere end 1 år siden).
Måske er cpu køler ved at stå af, eller den skal renses for støv?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Hagar

Dato : 12-03-06 10:43

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.cmnielsen.dk
> The scary thing about looking for truth is that you might find it.

På mit 3 år gamle Abit bundkort kan jeg gå i bios og se sagerne.

Hagar

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-03-06 10:45

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På mit 3 år gamle Abit bundkort kan jeg gå i bios og se sagerne.

Jeg er ikke så hård til det tekniske, så det har jeg ikke prøvet. Under alle
omstændigheder, så skal den skiftes snart, da den er 5+ år gammel.Ville bare
gerne have den holdt måneden ud

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-06 11:24

> [...]
> alle omstændigheder, så skal den skiftes snart, da den er 5+ år
> gammel.Ville bare gerne have den holdt måneden ud

Pil venstre side af, så får den noget mere luft, så temp burde falde nogle
grader og se om det hjælper.
Når du alligevel har siden af, vil du kunne se køleren, som sidder oven på
cpu.en.
Der burde du også kunne se, om den er fyldt med støv og nullermænd.
Så er det bare en forsigtig tur med støvsugeren.

Kurt

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-03-06 14:05

> [...]
> Der burde du også kunne se, om den er fyldt med støv og nullermænd.
> Så er det bare en forsigtig tur med støvsugeren.

Tak for tippet. Det prøver jeg.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-03-06 22:43

Christian M. Nielsen wrote:
> Jeg tror min cpu bliver overophedet da min pc pludselig
> genstarter uden varsel.

Varmen kan godt være problemet, men prøv at
slå automatisk genstart fra i XP og se om der kommer en
fejlmeddelelse istedet vi kan bruge:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger
for Start og Genoprettelse -> Genstart automatisk,
fjern fluebenet i denne.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund